طرفداران اسلام در استرالیا در واکنش به تظاهرات نژادپرستان این کشور بار دیگر به خیابان ها ریختند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرفداران اسلام در استرالیا در واکنش به تظاهرات نژادپرستان این کشور بار دیگر به خیابان ها ریختند.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد مخالفان اسلام و معترضان به اسلام هراسی در استرالیا چند روز است رو در روی هم قرار گرفته اند. نیروهای پلیس روزگذشته در ملبورن برای جداسازی تظاهرات کنندگان مجبور به واکنش شدند. امروز نیز تجمع های مشابهی در کانبرا (پایتخت)، سیدنی و جزیره تاسمانی برگزار شد.

ایزابل دِلِربا، خبرنگار فرانس بیست و چهار در سیدنی در این باره گفت تظاهرات مخالفان اسلام از جانب گروهی کوچک سازماندهی می شود که چندان شناخته شده نیست و احیای استرالیا نام دارد. این گروه ملی گرا و راست افراطی است. گروه مذکور می گوید می خواهد استرالیا را که به گفته خودش با تهدید اسلامی شدن روبروست، دوباره فتح کند. افراد وابسته به این گروه در تظاهرات خود شعارهایی علیه اسلام سردادند. یکی از نمایندگان اکثریت محافظه کار نیز ضمن حمایت از این معترضان اعلام کرد استرالیا در حال جنگ با اسلام گرایی افراطی است و تسلیم نخواهد شد. نئونازی ها نیز در تظاهرات ملبورن و سیدنی شرکت داشتند.

این خبرنگار در ادامه تصریح کرد مخالفان نژادپرستی نیز همزمان به خیابان ها ریختند. آنان شعار «بله به استرالیای چند فرهنگی و نه به ترس» را سر دادند. به رغم تدابیر شدید پلیسی، درگیری هایی میان دو طرف رخ داد که فقط چند زخمی برجای گذاشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار