سرمربی تیم ملی تپانچه گفت: مشکل کمبود بودجه نفس تیم ملی را گرفته است و باعث حذف نیمی از برنامه‌های تمرینی در طول سال می‌شود.

سکینه خدابنده‌لو در گفتگو با خبرنگار سایرحوزه‌ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت ملی‌پوشان تیم تپانجه جهت حضور در مسابقات جهانی آذربایجان بیان کرد: ملی‌پوشان به دلیل مسابقات دانشجویی در این مدت اردو آماده‌سازی برگزار نشده بود ورزشکاران تیم ملی کمی افت کردند ولی مجددا به آمادگی نسبی رسیده‌اند.
 
وی در ادامه افزود: تیراندازانی که در تیم دانشجویی شرکت نداشتند با توجه به برنامه ارایه شده به هم چنان به تمرین می‌پرداختند خوش‌بختانه در آمادگی کامل به سر می‌برند.
 
خدابنده‌لو درباره حذف برخی ملی‌پوشان از تیم ملی گفت: تیم ملی همیشه به خاطر کمبود بودجه با مشکل رو به افت تیم تپانچه برای اعزام 5 سهمیه در اختیار داشت که اکنون به دلیل کمبود بودجه یک سهمیه را حذف کردند و سپهر صفاوی از تیم ملی خط خورد در حالی که از چهره‌های خود شانس تیم به حساب می‌آید.
 
سرمربی تیم ملی در ادامه افزود: صفاری از ملی‌پوشان آماده در اردو تیم ملی بود که جای پیشرفت زیادی دارد وی در مسابقات دانشجویان عمکرد بسیار خوبی به نمایش گذاشت که متاسفانه با این اتفاق شانس حضور در جام جهانی آذربایجان را از دست داد.
 
وی در ادامه بیان کرد: البته ملی‌پوشان حذف شده با هزینه شخصی می‌توانند در جام جهانی شرکت کنند اما به دلیل هزینه بالای سفر همه ملی‌پوشان قادر به تامین بودجه نیستند که این باعث دلسردی ملی‌پوشان می‌شود.
 
خدابنده‌لو در خصوص این که ملی‌پوشان خط خورد و آیا در تمرینات حضور دارند یا خیر گفت: ملی‌پوشان می‌توانند در تمرینات شرکت کنند. سپهر صفاری به دلیل آمادگی‌های کافی در حال حاضر به عنوان حریف تمرینی در اردو حضور دارد همچنین تا در مسابقات کویت به عنوان ورزشکار اصلی برای تیم ملی حاضر خواهد شد.
 
وی درباره کمبود بودجه فدراسیون و تاثیر آن بر عملکرد تیمهای ملی و برنامه مربیان گفت: مشکل کمبود بودجه باعث شد تا مربیان از اهدافشان دور شوند. متاسفانه برنامه‌ریزی‌های کرد در طول سال برای تیم ملی ارایه می‌دهیم به دلیل نداشتن بودجه 60 درصد آن اجرایی نمی‌شود که به طور قطع عملکرد ملی‌پوشان را نیز زیرسوال می‌برد.
 
سرمربی تیم ملی درباره برگزاری اردوی تمرینی برون مرزی قبل از جام جهانی آذربایجان افزود: قرار بود قبل از جام جهانی اردویی در آذربایجان برگزار کنیم که متاسفانه با این شرایط پیش آمده این اردو لغو شد و اردو تیم ملی تپانچه از اول مرداد در تهران آغاز می‌شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: کمبود بودجه مشکل همیشگی فدراسیون است و در آستانه مسابقات تیم ملی این مشکل اثرات مخربی را بر روی کادر فنی و اعضای تیم می‌گذارد. امیدوارم برای جام جهانی آذربایجان که سهمیه المپیک نیز توابع می‌شود ملی‌پوشان مشکلی برای اعزام نداشته باشند چون فرصت برای کسب سهمیه المپیک اندک است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار