آیت الله سعیدی امام جمعه قم گفت: باید مسولان مراقب باشند که از ناحیه طرف مقابل نقض عهدی صورت نگیرد چرا که برخی از کشورهای طرف مذاکره قابل اعتماد نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های صبح امروز نماز عید سعید فطر که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با تبریک عید سعید فطر خدمت امام عصر(عج) و بانوی کرامت حضرت معصومه(س) و مقام معظم رهبری و مراجع گرانقدر اظهار داشت: این روز بزرگ و این عید سعید بر تمامی کسانی که حرمت این ماه شریف را حفظ کردند تهنیت باد.

وی با بیان اینکه شیطان پس از یک ماه اسارت به سمت بندگان خدواند حمله‌ور می شود تا اندوخته های یک ماه بندگی را غارت کند گفت: انسان‌ها باید در برابر وسوسه‌های شیطانی و هوای نفس ایستاده گی کند تا بتواند از ذخایر این ماه پر فضیلت محافظت کند.

آیت الله سعیدی بهترین عمل و تکلیف در همه ایام را رعایت تقوای الهی عنوان کرد و افزود: ساکنان زمین به شکرانه یک ماه عبادت و بندگی امروز را عید گرفته‌‌اند و ساکنان آسمان پاداش‌های الهی را به ارمغان می‌آورند.

وی با بیان اینکه عید فطر از سه منظر برای مسلمانان  واقعا عید است گفت: بعد از یک ماه دوری از گناه روح انسان پاکیزه شده است، بدنش با غسل و مالش با پرداخت زکات فطره پاک و طاهر شده است و انسان با پاک شدن از گناهان به فطرت خود بازگشته است.

وی با اشاره به اینکه نباید از ذکر خداوند و توبه غافل شویم اظهار داشت: ان‌شاءالله جوانان عزیز قدر جوانی و عمر خود را دانسته و قدر تقرب به درگاه الهی را بدانند و باید تلاش کنیم آنچه که خداوند از ما خواسته است را عمل کنیم.

آیت الله سعیدی در خصوص مذاکرات هسته ای کشورمان گفت: بیشتر کشور ها این توافق هسته ای را به ملت ما تبریک گفتند ولی رژیم آل‌سعود و رژیم صهیونیستی نسبت به این توافق واکنش نشان دادند چرا که منافع آنها در جنگ بین ملت‌ها است.

وی با بیان اینکه این دو رژیم تلاش بسیاری کردند تا این توافق حاصل نشود تصریح کرد: حمله نظامی عربستان به یمن و جنایت‌های داعش در همین راستا بوده است ولی اراده قوی سیاسی جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری و مسئولان نظام بر این بود که این مذاکرات تا حصول نتیجه نهایی ادامه یابد.

سعیدی در پایان با اشاره به این نکته که باید مسولان و مقامات کشوری در خصوص توافقات مراقب باشند افزود: باید مراقب بود تا از ناحیه طرف مقابل نقض عهدی صورت نگیرد چرا که برخی از کشورهای طرف مذاکره قابل اعتماد نیستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.