مدیرکل دفتر بحران استانداری ایلام گفت: بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل های ایلام در آتش سوخت که علت آن نزاع خانوادگى و آتش زدن عمدى خرمن گندم در روستاى شاه قلندر عليا بوده که البته آتش سوزی مهار شده است.

۲۰۰ هکتار از جنگل های بلوط ایلام به دلیل نزاع خانوادگی در آتش سوختکرمی مدیر کل دفتر بحران استانداری ایلام در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نابودی ۲۰۰ هکتار از جنگل ها اظهار کرد: در جریان آتش سوزی گسترده ای که از عصر دیروز (پنجشنبه) آغاز شده است و بیش از ۲۰۰ هکتار از عرصه های جنگلی منطقه دره شاه قلندر در حاشیه و درون منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ ایلام در آتش سوخت که علت آن نزاع خانوادگى و آتش زدن عمدى خرمن گندم در روستاى شاه قلندر عليا بوده است.

وی افزود :عصر دیروز ساعت 6 در 4 منطقه آتش سوزی شروع و با توجه به وزش باد شدید در منطقه بخش وسیعی از ارتفاعات شلم نزدیک به شهر ایلام را فرا گرفت بطوریکه شعله های آتش از اکثر مناطق شهر کاملا قابل مشاهده بود که در نهایت این آتش سوزی ساعت 2 نیمه شب با کمک نیروهای مردمی،  انتظامی، نظامی، هلال احمر کنترل و مهار شد. 

مدیر کل دفتر بحران استانداری استان ایلام تصریح کرد :در جریان اطفا حریق جنگل های بلوط قلارنگ برای نخستین بار یک فروند هواپیمای آب پاش با ظرفیت حمل و تخلیه ۴۰ هزار لیتر آب استفاده شد و اين هواپيما ساعت ١٤ امروز (جمعه) نخستين محموله آب را بر روى محل آتش سوزى تخليه کرده و همچنين يك هلى كوپتر تاكنون ٤ نوبت با آبگيرى از سد ايلام حدود ٤هزار ليتر آب بر روى محدوده آتش سوزى تخليه نموده است .

کرمی با اشاره به کمک نیروهای مردمی ببان کرد :به دلیل صعب العبور بودن این منطقه از عموم مردم درخواست شده است که هرکس با 10لیتر آب برای خاموش کردن تنه های نیم سوخته درختان این منطقه به کمک مسئولین بشتابند و مردم در گروه های چند نفره با همراه داشتن برخی تجهیزات و امکانات از جمله بیل و گونی خالی خود را به ارتفاعات شلم رساندند و  در مهار آتش سوزی به عوامل امدادی کمک کردند.

 گفتنی است؛ مسئولان منابع طبیعی استان از احتمال وقوع مجدد حریق در جنگلهای ارتفاعات شمالی استان خبر دادند. و همچنین قابل ذکر است که این استان ششصد و چهل و دو هزار هکتار از  جنگل های زاگرس را به خود اختصاص داده که تمرکز بیشتر آن در ارتفاعات شمالی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۳۰ تير ۱۳۹۴
قابل توجه دوستان عزیز وقتی بیشترکوه سوخت و نیروهای نظامی و هلال احمر آتش رو خاموش کردند هواپیما و هلیکوپتر برای خاموش کردن اومدند .یا امکانات نمیدن یا اگه هم میدن به موقع نمیرسن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۹ تير ۱۳۹۴
من از اهل همون روستام از همه چی خبر دارم,دعوا سر ناموس بوده بعدشم اون مرده آتیش نزده آتیشی که دو نفر واسه صبحونه سرزمین روشن کرده بودن این اتیش ب پا کرد دستش درد نکنه اون کشت
Germany
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۹ تير ۱۳۹۴
اعدام باید گردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۸ تير ۱۳۹۴
گاهی فکر میکنم ماملت, شایسته اینهمه نعمت خدادادی نیستیم. نیستیم ...
United States of America
رضا
۱۵:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۴
متاسفم که با اینگونه افراد شدیم هفتادو پنج میلیون...
United States of America
حامد
۲۳:۰۱ ۲۷ تير ۱۳۹۴
این نزاع بیابانی بوده.افسوس ازضعف فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۷ تير ۱۳۹۴
داغ سنگین درونش باعث شد دست به همچین کاری بزنه,,,,شما ازهیچی خبر ندارید قضاوت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۵:۱۶ ۲۸ تير ۱۳۹۴
خب دوست عزیز حداقل اشاره ای میکردین!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۳۶ ۲۷ تير ۱۳۹۴
افسوف برای شهر من...آخه نزاع خیابانی تا به کی..
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۰۱:۴۲ ۲۷ تير ۱۳۹۴
سال 76 من تو این روستا آموزگار بودم.باور کنین من توکارم کوتاهی نکردم.فکر نکنم اونایی که این آتیشو به پا کردن همون محصلای من باشن.
Iran (Islamic Republic of)
armi90
۰۱:۰۳ ۲۷ تير ۱۳۹۴
ذخایر جنگلی دارن ازبین میرن اینم یه نمونش--خیلی ناراحت شدم
آخرین اخبار