مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در آتش سوزی منطقه حفاظت شده پلنگ دره استان قم، بعد از 6 ساعت تلاش، آتش رخ داده مهار شد.

بیش از 25 هکتار از اراضی پلنگ دره قم در آتش سوختبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سید رحمان دانیالی، در خصوص آتش سوزی منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم اظهار داشت: آتش سوزی عصر یکشنبه در حوالی پایگاه محیط بانی سمندری در منطقه حفاظت شده پلنگ دره شروع شده و به دلیل وزش باد به سمت منطقه، آتش سوزی به سرعت گسترش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه این اتفاق با سرشماری حیات وحش در این منطقه حفاظت شده عجین شده بود که محیط بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست قم با مشاهده به هنگام و حساس بودن منطقه عملیات مهار حریق را آغاز کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با آغاز عملیات مهار آتش سوزی، موضوع به ادارات کل مدیریت بحران، منابع طبیعی، هلال احمر، فرمانداری، بخشداری سلفچگان و سازمان‌های مردم نهاد، اطلاع رسانی و برای مهار حریق از جبهه‌های مختلف و حتی درخواست اعزام گروه‌های امدادی جهت جلوگیری از گسترش حریق انجام گرفت.

وی در خصوص مساحت و علت آتش سوزی گفت: بعد از 6 ساعت تلاش بی وقفه محیط بانان، ماموران اجرایی و مردم بومی حریق مهار شد ولی بیش از 25 هکتار از اراضی منطقه در آتش از بین رفت و علت هنوز مشخص نبوده و در حال بررسی است.

رئیس اداره کل محیط زیست قم اضافه کرد: در حادثه آتش سوزی، رئیس اداره حیات وحش و یکی از محیط بانان اداره کل دچار مسمومیت تنفسی شده و با اورژانس‌ هوایی به بیمارستان منتقل شدند و هم اکنون حال عمومی آن‌ها خوب است.

دانیالی در پایان گفت: ضمن قدردانی از مدیران و کارشناسان نهادهای کمک رسان در مهار این آتش سوزی به ویژه مدیر کل یگان ویژه حفاظت منابع طبیعی استان، خواستار افزایش اعتبار و تجهیزات برای آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با وقوع آتش سوزی‌ها و حوادث غیر مترقبه احتمالی در مناطق تحت مدیریت بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار