مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: نماز عید فطر در جوار ۲۲۵ بقعه متبرکه و امامزاده استان اقامه می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: نماز عید فطر در جوار ۲۲۵ بقعه متبرکه و امامزاده استان اقامه می‌شود.
وی افزود: همانند سال‌های گذشته نماز عید فطر با حضور روحانیان بومی و اعزامی از قم در جوار بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی اقامه می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده از استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه در بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی خبر داد و تصریح کرد: فطریه‌های جمع‌آوری شده با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی عید سعید فطر را عید سپاسگذاری از یافتن حس تمالک نفس از درگاه الهی خواند و گفت: عید فطر، عید تحول انسانیت است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در ماه رمضان، انسان با داشتن امکانات برای بهره مندی از مظاهر زندگی، با همه نیازی که به آن دارد، خود را حفظ می کند تا حس تمالک نفس خود را به منصه ظهور برساند.

وی با بیان این که به تعبیر پیامبر اکرم(ص)، قهرمان کسی است که بر نفس خود غلبه داشته باشد، گفت: مسلمانان در عید فطر توفیق غلبه بر نفس را جشن می گیرند.

مدیر کل اوقاف مازندران، ماه رمضان را ماه کسب معارف و معنویت توصیف کرد و گفت: شکرگزاری از نعمت کسب معرفت و اخلاق از دیگر فلسفه های عظمت عید فطر است.

وی یادآور شد: ماه رمضان ماه ایجاد حس همدری با محرومان است و در عید فطر با رد زکات فطره که عمده مصرفش در راه محرومان است، این حس همدری به فعلیت و کمال می رسد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح ضیافت الهی در ۲۵۰ بقعه و امامزاده استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از طرح ضیافت الهی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان صورت گرفته است که با برگزاری نماز عید فطر طرح ضیافت الهی در مازندران به‌کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.