معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: سالانه از هر شترمرغ 40 کیلوگرم و در مجموع در استان حدود 100 تن گوشت شتر مرغ استحصال می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نادر سلیم گفت: تعداد شترمرغ‌های مولد ماده در واحدهای فعال 185قطعه بوده که از این تعداد سالانه حدود9800 تخم حاصل می‌شود و از تخم‌های شترمرغ حاصل شده حدود2700  عدد مصرف خوراکی داشته و 7100 تخم باقیمانده به مراکز جوجه کشی انتقال می یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: از آنجا که صنعت پرورش شترمرغ به زمین وسیع و سرمایه زیاد نیاز دارد، عدم اطلاع رسانی در سطح خرد و کلان جامعه و نبود آگاهی علمی در میان متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش، موجب بی توجهی فعالان دامداری به این صنعت ارزشمند شده است.

وی اظهار کرد: 35 درصد از تخم های شترمرغ به جوجه تبدیل شده و بر همین اساس سالانه حدود 2400 جوجه یکروزه شترمرغ در استان حاصل خواهد شد. سلیم با توصیه ای به علاقه مندان به پرورش شترمرغ تاکید کرد: علاقه مندان به سرمایه گذاری در صنعت پرورش شترمرغ می توانند، برای دریافت راهنمایی و مشاوره و استفاده از تسهیلات بانکی موجود برای ایجاد مزارع پرورش شترمرغ در سطح استان به سازمان جهاد کشاورزی و یا مدیریت های هر شهرستان مراجعه کنند.

وی شهرستان های .مهریزتفت، اردکان، از شهرستان های برتر گوشت شترمرغرا شهرهرستان های موفق در زمینه تولید گوشت شتر مرغ معرفی کرد.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: تولید ، گوشت ، شترمرغ ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.