طرح طرفداران داعش برای بریدن سر سرباز فرانسوی ناکام ماند

دولت فرانسه از خنثی‌شدن یک حملۀ تروریستی در این کشور برای بریدن سر سرباز ارتش بدست طرفداران داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، دولت فرانسه به‌تازگی از خنثی‌شدن توطئه طرفداران داعش در فرانسه برای بریدن سر یکی از نیروهای ارتش در جنوب این کشور خبر داد.

وزارت کشور فرانسه امروز اعلام کرد یک توطئه تروریستی را در این کشور که به‌منظور کشتن یکی از نیروهای ارتش به سبک داعش طرح‌ریزی شده بود خنثی کرده است.

"برنارد کازنو،" وزیر کشور فرانسه، در این خصوص به خبرنگاران گفت: "این توطئه تروریستی برای روز دوشنبه با همدستی چهار فرد 16 تا 23 ساله که یکی از آنها عضو سابق نیروی دریایی فرانسه بوده است طرح‌ریزی شده بود، اما در نهایت با هوشیاری نیروهای امنیتی کشف و خنثی شد.

یکی از مقامات مرتبط با این پرونده، که تنها مشروط بر مخفی ماندن نامش حاضر به مصاحبه شد، اعلام کرد این 4 نفر قصد داشتند با فیلمبرداری از جنایت خود آن را به سبک داعش در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر کنند.

به گفتۀ کازنو، شخص اصلی و مغز متفکر این توطئه قصد داشت پس از اجرای نقشۀ خود برای پیوستن به گروه داعش عازم سوریه شود.

"فرانسوا اولاند،" رییس‌جمهور فرانسه، در جریان سفری که هفته گذشته به جنوب شهر "مارسی" داشت، بدون اشاره به واقعه خاصی در سخنرانی خود گفت: "این هفته ما موفق به خنثی کردن چند حمله تروریستی در این کشور شدیم."

اولاند همچنین پیشتر در سخنرانی خود به‌مناسبت فرارسیدن جشن‌های 14 ژوئیه در خصوص گسترش حملات تروریستی در فرانسه گفته بود: "هفته‌ای نیست که بدون دستگیری یا خنثی کردن حمله‌ای تروریستی در فرانسه سپری شود."

به گزارش "سازمان اطلاعات فرانسه (DGSI)"، تاکنون دست‌کم 500 شهروند فرانسه به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق پیوسته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار