دولت انگلیس محدودیتهای فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را پس از بازنگری یکساله لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، دولت انگلیس محدودیتهای فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را پس از بازنگری یکساله لغو کرد. دولت انگلیس پس از یک بازنگری یکساله در مورد دوازده مجوز صدور تسلیحات که به احتمال استفاده از آنها در بمباران غزه اذعان داشت، همه محدودیت های باقی مانده در مورد فروش تسلیحات به اسرائیل را لغو کرده است.

"ساجد جاوید،" وزیر بازرگانی انگلیس گفت: «اکنون متقاعد شده است مجوزهای فروش اقلام تسلیحاتی شامل قطعات رادارهای نظامی و تانک با معیارهای صادراتی انگلیس که هرگونه فروش تسلیحاتی را در جایی منع می کند که «به روشنی خطر» احتمال استفاده از آنها برای نقض جدی حقوق بشر وجود دارد، مطابقت دارد.»

دولت ائتلافی انگلیس مجبور شد فروشهای تسلیحاتی خود طی عملیات "صخره سخت" رژیم صهیونیستی در غزه در تابستان گذشته را که دو هزار کشته بر جای گذاشت، مورد بازنگری قرار دهد.
خودداری پی در پی انگلیس از تعلیق دوازده مجوز صدور تسلیحات به استعفای بارونس وارسی وزیر مشاور در امور خارجه انگلیس منجر شد. وی موضع انگلیس را به لحاظ اخلاقی غیرقابل توجیه خواند.

وزارت بازرگانی، نوآوری و مهارت ها (بی آی اس) که سال گذشته بازنگری در فروش تسلیحات به اسرائیل را اعلام کرد، دیروز با توجه به نتیجه کار گفت از این به بعد همه صادرات مشمول معیارهای عادی خواهد بود و تهدید قبلی خود در مورد تعلیق مجوزهای صادارتی را در صورت بروز خصومتهای جدید بین اسرائیل و سرزمین های اشغالی پس گرفت. 

ایندیپندنت ماه گذشته فاش کرد، انگلیس معاملات تسلیحاتی جدید به اسرائیل به ارزش چهار میلیون پوند را ظرف چند هفته پس از خاتمه جنگ غزه تصویب کرد و اولین مجوز شش روز پس از اعلام آتش بس واگذار شد.

به گفته فعالان اجتماعی، در تحقیق دولت انگلیس دامنه استفاده از تسلیحات انگلیسی در جنگ اخیر و جنگهای قبلی مشخص نشده است. این درحالی است که مقامات انگلیس در دولتهای مختلف به احتمال استفاده از تسلیحات انگلیس بر ضد مردم غزه در سالهای دو هزار و نه و دو هزار و چهارده اذعان کرده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار