برای داشتن سلامتی و جوانی باید ورزش کرد، اما به چه قیمتی!

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ورزش کردن به عنوان تنها ضامن و داروی درمان تمام بیماری‌های جسمی، روحی و اجتماعی در دنیا شناخته شده است که نقش بسیار مهمی را در سرنوشت هر یک از انسان‌ها و در نهایت جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند ایفا می‌کند. 
 
اگر بخواهیم کمی واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم خواهیم دید که پیشرفت و کسب موفقیت از آن جوامعی است که هم مردمانی سالم دارند و از ورزش به عنوان اهرمی بسیار قدرتمند در جهت رسیدن به اهداف مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی  استفاده می‌کنند.

به گونه‌ای که هر یک از دختران و پسرانی که از دوران کودکی تا بزرگسالی وارد محیط‌های آموزشی می‌شوند باید به اجبار در یکی از رشته‌های مختلف ورزشی گروهی یا انفرادی که مورد علاقه خودشان است شرکت کنند و با سعی و تلاش بتوانند در همان رشته موفقیت کسب کنند. 
 
حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این جوامع به ورزش کردن تا این اندازه اهمیت می‌دهند؟ 
 
در باطن دشوار ولی در ظاهر پاسخ دادن به این سوال آسان است، زیرا فرد با انجام فعالیت ورزشی شرایط مناسبی را که به واسطه اقدامات فیزیولوژیکی مثبتی در بدن خود ایجاد می‌کند که این شرایط بستر خوبی برای تصمیم گیری‌های روحی و فکری آینده که بازتابش در زندگی وی و اطرافیانش دارد به وجود می‌آورد. 
 
و به همین دلیل شرایط و امکانات مناسبی در جهت ترغیب هر چه بیشتر افراد در اختیار آنها قرار داده می‌شود تا بتوانند با صرف هزینه اندک هم، از هر قشر و طبقه‌ای که هستند در فعالیتهای ورزشی مورد علاقه خود شرکت کنند. 
 
سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که آیا در کشور ‌ما چنین شرایطی برای ورزش کردن فراهم است یا خیر؟ 
 
جواب این سوال را به شما و مسئولان مربوطه واگذار می‌کنیم و امیدواریم که تا این موضوع(گرانی ورزش و تجهیزات ورزشی) بلای جان ورزش و در ادامه سلامتی کشور نشده، دست اندرکاران تصمیمی برنامه‌ریزی شده برای فراهم ساختن شرایط مناسب ورزش کردن برای تمامی اقشار جامعه در نظر بگیرند.

 زیرا به نظر می‌رسد در این میان افرادی هستند که با سوء استفاده از علاقه‌مندی مردم، از ورزش به عنوان ابزاری برای طی کردن پله‌های ترقی مادی استفاده می‌کنند که به طور حتم این موضوع سلامتی امروز و فردای جامعه را در حاشیه قرار خواهد داد. 

گزارش از مهیار اسحاقی




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار