مدیر کل بهزیستی استان اصفهان راه اندازی بنیاد ژنتیک در یک بازه زمانی 5 ساله را راه حل کاهش 50 درصدی معلولیت در جامعه دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی گفت:مبنا و اساس بهزیستی سیره انبیا و اولیا الهی است و بر پایه خیرخواهی و انسان مداری بنا شده است.

سعید صادقی با اشاره به اینکه بهزیستی تولید کننده آسیب یا معلولیت نیست وبد کارکردی برخی از نهادهای اجتماعی باعث ایجاد آسیب اجتماعی میشود افزود در حال حاضر 300هزار نفر تحت پوشش خدمات مستقیم و غیر مستقیم بهزیستی هستند و بالغ بر 1/5 میلیون نفر آموزشهای پیشگیرانه و مشاوره ای بهزیستی را دریافت می کنند.

وی با اشاره به شعارسازمان بهزیستی با عنوان (( تنها ، همه با هم می توانیم))تصریح کرد ما به دنبال دستیابی به تفکر ((هر خانه یک بهزیستی)) هستیم و ادامه داد رشد 300 درصدی مشارکت های نقدی به بهزیستی نشان دهنده اعتماد عمومی خیرین ، شهرداری و سایر نهاده است که آمار کمکهای نقدی 3 ماهه اول سال 94 در مقایسه با سال 93 به 1 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان به تشریح برخی از خدمات این سازمان پرداخت و افزود نگهداری وحمایت حدود 2000کودک بی سرپرست و بد سرپرست ،97 مرکز ترک اعتیاد ، 120 مرکز مشاوره خانواده ، 12 مرکز فوریت اجتماعی و ایجاد 2000 مرکز بهزیستی تنها گوشه ایی از مسئولیت بسیار سنگینی است که بر دوش بهزیستی گذاشته شده است .

وی از طرح توسعه آگاه سازی اجتماعی و غربالگری پیشگیری از معلولیت و مداخله به عنوان 3 برنامه مهم بهزیستی با همکاری استانداری نام برد و خاطر نشان کرد 2 غربالگری بزرگ شنوایی و بینایی برای کودکان زیر 6 سال را در دست داریم و امیدواریم بتوانیم ضریب موفقیت این غربالگری در سال جاری به 95 درصد برسانیم.

مدیر کل بهزیستی استان از نداشتن گزارش اجتماعی انتقاد کرد گفت مبناء مدیریت و سیاست اجتماعی هر کشور وابسته به گزارش اجتماعی آن است تا با شاخص های درست در حوزه رفاه و آسیب های اجتماعی قادر به برنامه ریزی بیشتر و بهتر شوند.

سعیدصادقی 4 زیربنا سازمان بهزیستی در سال 94 را استقرار تفکر سیستمی و فرآیند مدار ،پیشگیری فراگیر و مبتنی بر شواهد،شناسایی عوامل موثر اجتماعی در سلامت و تقویت روحیه و ارتقاء مشارکت طلبی مردم ،رسانه ها و خیرین عنوان کرد.

وی اظهار داشت اصفهان از لحاظ مناسب سازی اماکن عمومی و راهها سومین شهر در کشور می باشد و فعالیتهای صورت گرفته مفید اما کافی نبوده است و تصریح کرد مفهوم مناسب سازی یعنی ایجاد فرصت برابر برای حضور معلولین در عرصه های فرهنگی هنری و اجتماعی و حتی فضای مجازی است.

مدیر کل بهزیستی استان در پایان افزود در برنامه ششم توسعه باید به مسائل اجتماعی در کنار توسعه اقتصادی به صورت پررنگ و در جایگاه ویژه مورد بررسی قرار بگیرد و مدیران اجتماعی ما در کنار آینده نگری باید آینده نگاری هم داشته باشند. 


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.