عضو جبهه پایداری با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی نباید انجام شود، گفت: شورای نگهبان و مسئولین امر باید بر تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در شهرستان‌ها نظارت داشته باشد.

فاطمه آلیا در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری دو انتخابات پیش‌رو در سال جاری، اظهار داشت: از نظر قوانین انتخاباتی یکی از سالم‌ترین و دموکراتیک‌ترین انتخابات را داریم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر در بعضی از نقاط کشور تبلیغاتی زودهنگام و غیرقانونی اتفاق می‌افتد که خیلی زودهنگام فضای کشور را سیاسی می‌کند و خدمت به مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

آلیا با تاکید براینکه شورای نگهبان و مسئولین امر در این زمینه در شهرستانها باید مراقبت کنند، بیان کرد: بعد از مرحله ثبت نام باید طبق قانون تبلیغات خودشان را آغاز کنند.

عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه مجری انتخابات دولت است، تصریح کرد: سه نوع نظارت بر انتخابات وجود دارد، از این رو شورای نگهبان و افرادی که از طرف نامزدها معرفی می‌شوند و همچنین به صورت موردی نظارت‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در کشور ما امکان تخلف بزرگی وجود ندارد و فقط موارد جزئی که طبق قانون و در چارچوبی که شورای نگهبان تعیین کرده، رسیدگی می‌شود.

آلیا با تاکید بر اینکه تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی نباید انجام شود، خاطرنشان کرد: نامزدهایی هزینه‌های گزافی برای تبلیغات صرف می‌کنند که مشخص نیست منابع مالی‌شان از کجا تامین می‌شود و شورای نگهبان باید نظارت داشته باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار