نهاوندیان:

ایران به خواسته خود در زمینه‌ی هسته‌ای و بین المللی رسید

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: ایران در پی توافق با گروه 1+ 5 و حفظ حقوق هسته‌ای کشورمان، به خواسته خود در زمینه برنامه‌ی هسته‌ای و جایگاه بین المللی و منطقه‌ای دست یافت.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "محمد نهاوندیان" در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که شامگاه سه شنبه از شبکه دوم سیما پخش شد، با بیان اینکه 23 ماه قبل مردم در حماسه سیاسی 24 خرداد سال 92 رای به رویکرد تعامل سازنده با جهان دادند، اظهار کرد: مردم کشورمان با حمایت‌های خود، از دولت پشتیبانی کردند و دولت نیز با استدلال و متانت از حقوق هسته‌ای دفاع کرد تا صنعت هسته‌ای امکان پیشرفت داشته باشد.

رییس دفتر رییس جمهوری توضیح داد: ظالمانه بودن تحریم‌ها در سطح بین‌المللی اثبات شد؛ در تاریخ روابط بین الملل سابقه ندارد که کشوری تحت قطعنامه فصل 7 شورای امنیت قرار گرفته باشد و بعد با مذاکره، این قطعنامه‌ها را یک به یک و به واسطه‌ی توافق لغو کند.

نهاوندیان تصریح کرد: دشمنان با دروغ پردازی و امپراتوری عظیم رسانه‌ای، در صدد بودند تصویری غیر واقعی از ایران ترسیم کنند.

وی یادآور شد: شش قطعنامه علیه ایران صادر شده و در نهایت امروز شاهد پیروزی گفتمانی در عرصه عمل و لغو این تحریم ها در آینده نه چندان دور هستیم.

رئیس دفتر رییس جمهور قدرت منطق ایران اسلامی را مهمترین دستاورد بین‌المللی مذاکرات هسته‌ای دانست و با بیان این که در این دوره شاهد تحقق کامل وعده رییس جمهور کشورمان بودیم که هم اقتصاد و هم سانتریفیوژها خواهد چرخید، گفت: قدرت بین‌المللی ایران در این مذاکرات ثابت شد و توانستیم تحریم‌ها را پس بزنیم و تمامی چرخه هسته ای را حفظ کنیم.

وی با اشاره به این که صنعت فولاد و پتروشیمی هم مانند صنعت هسته‌ای حائز اهمیت است افزود: ایران به این صنعت به عنوان منبع انرژی می نگریست؛ این در حالی بود که دشمنان و بدخواهان این صنعت و این پرونده را مورد حساسیت امنیتی قرار دادند.

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر این که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست، اظهار کرد: در این باره به کشورمان اتهام زدند و اگر کسی با ایران با فشار و تهدید صحبت کند ملت در برابر آن ایستادگی خواهد کرد و هزینه‌ی مقاومت را به جان می‌خرد.

نهاوندیان تصریح کرد: امروز با پیروزی کامل توانستیم تحریم‌ها را پس بزنیم؛ این در حالی است که این تحریم‌ها بی هزینه نبود اما ملت به پای حقوق خود ایستاد.

وی ادامه داد: دستاورد بزرگ ما این است که هم در صنعت هسته‌ای و هم در همه چرخه‌های صنعت هسته‌ایی توانستیم به خوبی منافع مان را حفظ کنیم و هیچ قسمتی از این چرخه تعطیل و یا تعلیق نشد.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: در اوایل مذاکره طرف مقابل اعلام می‌کرد که حتی نام فوردو را نیاوریم و به بهانه فوردو قطعنامه صادر کردند.

نهاوندیان گفت: رفع تحریم‌ها به معنای افزایش واردات کالا به کشور نیست بلکه با این اتفاق شاهد افزایش صادرات خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار