همزمان با دور دوم سفرهای تابستانی در گیلان جشنواره های بومی و محلی در گیلان برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره های بومی و محلی تابستانه در گیلانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از رشت؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه گیلان از استان‌های گردشگر پذیر کشور است گفت: بی‌تردید با اتمام ماه مبارک رمضان شاهد خیل عظیم گردشگران تابستانی به گیلان خواهیم بود.

رضا علیزادهافزود: برگزاری موسیقی‌های محلی،‌بازی های بومی دوران کهن ، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در شهرستان‌های مسافر پذیر استان و نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی و همچنین تامین امنیت مسافران از جمله مهمترین اقدامات این اداره کل با همکاری دستگاه‌های ذیربط جهت پذیرایی مطلوب از مسافران است.

وی تصریح کرد:گیلان دارای بیش از 2 هزار آثار و بنای تاریخی شناسایی شده و دارای منابع طبیعی دریا و کوه، جنگل‌های بسیار زیبا است که به دلیل فراوانی این نعمات الهی هر ساله شاهد افزایش ورود مسافر به گیلان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلانبا اشاره به نظارت ویژه اماکن پذیرایی و اقامتی استان خاطرنشان کرد: در همه فصول نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی استان توسط کاشناسان این اداره کل انجام می‌شود که با فرا رسیدن پیک سفرهای تابستانی این نظارت بیش از پیش صورت خواهد گرفت و با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

علیزادهافزود: هلال احمر، نیروی انتظامی، حمل و نقل و پایانه های و پلیس راه و غیره از جمله مهمترین دستگاه‌های اجرایی استان در جهت نظارت و همکاری در سفرهای استانی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.