تیم ملی قایقرانی جوانان به دلیل مخلفت‌های رئیس آب و فاضلاب آذربایجان غربی مدتی است که از محل ایده‌آل تمرینی خود محروم مانده‌‌ است.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در حالی با تمرین قایقرانی جوان در سد زریبار مه آباد مخالفت‌ می کند که بهانه‌‌های وی را نمی‌توان به هیچ وجه قابول قبول دانست و باید تمایلات شخصی جناب رئیس را سد محکمی برای درخشش روتینگ سواران معرفی کرد.

ماجرا از رقابت‌های قهرمانی آسیا آغاز شد، زمانی که برای پاروزنان جوان ایران فرصت زیادی برای تمرین باقی نمانده بود اما، رئیس آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی با مخالفت‌های مکرر خود مبنی بر آلودگی آب سد مهاآباد توسط قایقرانان و ورود و تمرین آنها به آب جلوگیری کرد.

روئینگ سواران فرصت زیادی نداشتند و هر روز زمان مسابقات آسیایی جوانان نزدیک تر می‌شد و همچنان کیومرث دانشجو با ورود قایقرانان به آب مخالفت کرد و در نهایت هم مجوز این ورزشکاران را لغو کرد.

این اقدام باعث شد تا، فدراسیون مکان تمرین گروه جوانان روئینگ را به دریاچه زریبار در مریوان تغییر دهد و قایقران با مدت زمان کمی تمرین به مسابقات آسیایی جوانان اعزام شدند.

اما، با این حال علی شاه محمدنیا قایقرانی رشته روئینگ تک نفره با 7 دقیقه و 33 ثانیه و 61 صدم ثانیه موفق به کسب مدال برتر شد.

این مشکل تاکنون و با گذشت زمان پابرجا مانده‌است و قایقرانان قبل از جهانی هم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

همچنان منتظر مجوز تمرین در سد مهاآباد هستیم

مربی تیم ملی جوانان روتینگ قایقرانی گفت: بعد از استعدادیابی و انتخاب 10 قایقران برای ادامه اردوها همچنان منتظر مجوز تمرین هستیم زیرا سد زریبار برای پاروزنی مناسب‌تر است.

وی در این باره بیان داشت: اردوی جوانان در حال حاضر تعطیل است و منتظر نامه فدراسیون به منظور استعدادیابی در استانهای کشور برای انتخاب 10 پاروزن جدید در تیم جوانان هستیم.

وی افزود: البته استان‌های مدنظرمان برای انتخاب پاروزنان کرمانشاه، کردستان، گیلان، تهران و آذربایجان شرقی و غربی است.

کبوتری در ادامه اظهار داشت: در اردوی جدید از پاروزنان قدیمی به علاوه 10 ورزشکار جدید که، در استعدادیابی انتخاب شده‌اند، دعوت به عمل می‌آوریم.

کبوتری در خصوص مجوز مهاآباد که، قبل از مسابقات به دنبال آن بودند و رئیس آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی (کیومرث دانشجو) با عقیده‌های شخصی مبنی بر آلودگی آب سد مخالفت کرده بود اظهار داشت: همنچنان در پی گرفتن مجوز سد مهاآباد هستیم، زیرا این سد نزدیک شهر است و با ارتفاع 1315 متر و 9 کیلومتر عرض و 11 کیلومتر طول برای پاروزنی روتینگ سواران مناسب است و با وجود اینکه، روزانه 2هزار نفر در این سد آبتنی می‌کنند از طرفی فاضلاب چندین روستا به درون آن می ریزد و قایق موتوری‌ها در سد گشت می‌زنند که، باعث آلودگی‌های بی‌شماری در آب می‌شوند.

اما، کیومرث دانشجو با عقیده‌های شخصی ورود ما به آب را مساوی با آلودگی آب سد دانسته و مجوز ورود ما به آب را لغو کرده‌اند.

کبوتری مربی تیم ملی جوانان روئینگ قایقرانی در خصوص مسابقات آتی پاروزنان این رشته یادآور شد: مسابقات قهرمانی جهان ماه آینده در برزیل برگزار خواهد شد و  به علت هزینه زیاد آن قادر نیستیم تمام پاروزنان را برای حضور در این مسابقه اعزام کنیم که به این منظور تصمیم داریم مذاکراتی با فدراسیون در خصوص مدال‌آوران روئینگ مبنی به اعزام آنها داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار