عضو جبهه پایداری با بیان اینکه تیم مذاکره کننده با هر نتیجه‌ای پیروز میدان است، گفت: مقام معظم رهبری به طور قاطع چارچوب‌ها و خطوط قرمز را تعیین کردند و مسیر حرکت تیم مذاکره کننده ایرانی را تغییر دادند.

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با عملکرد تیم هسته‌ای کشورمان در دو سال اخیر و با بیان اینکه تیم هسته‌ای از ابتدا با هدف موفقیت در مذاکرات قدم پیش گذاشته است، اظهارداشت: به نظر می‌رسید تا به مرحله‌ای اعتماد بیش از حد تیم مذاکره کننده هسته‌ای به طرف مقابل باعث شده بود از بعضی از ترفند‌ها و نقشه‌ها و زیاده‌خواهی‌های آنها چشم بپوشند.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه طرف مقابل ایران در هنگام مذاکرات تا مرحله لوزان طمع داشت، ادامه داد: زیاده‌‌خواهی‌های آنها تا این مرحله مشهود بود اما از یک مقطعی که مقام معظم رهبری به طور قاطع چارچوب‌ها و خطوط قرمز را تعیین کردند، مسیر حرکت تغییر کرد.

آلیا تصریح کرد: در آن مقطع تیم مذاکره کننده ایرانی به قولهای طرف مقابل اعتقاد داشت اما با تعیین خطوط قرمز و مشخص شدن زیاده‌خواهی‌های افراطی طرف مقابل، روند حرکت متحول شد.

وی در ادامه افزود: مذاکره کنندگان ما به مطالبات مردم در دایره و چارچوب و خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری پرداختند و همچنین متخصصین و کارشناسان، زوایای زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل را مشخص کردند که همین امر نوعی بازدارندگی به وجود آورد چرا که حتی کارشناسان به واژه‌گزینی طرف مقابل توجه کردند.

عضو جبهه پایداری اظهار داشت: مکمل این دو مرحله مصوبه مجلس شورای اسلامی بود که خوشبختانه رییس جمهور طرح الزام حفظ دست‌آوردهای هسته ای به وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ کرد.

آلیا با اشاره به اینکه این سه عامل به همراه توصیفات مقام معظم رهبری باعث شد تیم هسته‌ای شجاع، متدین و انقلابی رویکرد مذاکرات را در این چارچوب ریل‌گذاری کردند، ادامه داد: تیم مذاکره کننده ایرانی در این مرحله جدید انقلابی برخورد کردند و مسیر زیاده‌خواهی‌های طرف را سد کردند.

وی با بیان اینکه ما منتظر هستیم نتیجه این برخورد انقلابی و حق‌طلبانه را ببینیم، گفت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد و حقوق ملت ایران تامین شود یک موفقیت محسوب می‌شود و اگر هم زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل این مذاکرات را به نتیجه نرساند باز هم یک موفقیت است زیرا تیم مذاکره کننده در چارچوب فرمایشات رهبری و ملت حرکت و از حقوق مرم و نظام دفاع کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار