معاونت فرهنگی وزارت و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران:

هیچ نویسنده داخلی ممنوع القلم نیست

ما هیچ نویسنده‌ی داخلی ممنوع‌القلمی نداریم در صورتی که محمد سلگی پیش از این با ذکر چند نام گفته بود این نویسندگان ممنوع‌القلم هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید‌عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه رونمایی از طرح تجهیز کتاب‌خانه کلاسی مدارس ابتدایی استان‌ها و مناطق مرزی کشور و در جمع خبرنگاران گفت: ما هیچ نویسنده‌ی داخلی ممنوع‌القلمی نداریم در صورتی است که محمد سلگی مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد پیش از این در پاسخ به این سؤال که چرا به برخی از ناشران مجوز چاپ نشر کتابشان داده نمی‌شود، با ذکر چند نام گفته بود این نویسندگان ممنوع‌القلم هستند.

همچنین صالحی در بخش دیگری از صحبتهایی خود در پاسخ به این سؤال که آیا بخش هیئت نظارت بر کتاب‌های کودک و نوجوان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مستقل عمل می‌کند یا نه گفت: ما دو هیئت نظارت بر کتاب‌های بزرگسال و نظارت بر کتاب کودک و نوجوان داریم که از این میان باید بگوییم هیئت نظارت به کتاب‌های کودک و نوجوان به صورت مستقل عمل می‌کند و کتاب‌ها بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی انتخاب می‌شوند و پس از کسب مجوز منتشر می‌شوند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جایگاه کتاب‌های به نگارش در‌آمده در قالب داستان و ادبیات داستانی در میان کتاب‌های جای گرفته در کتاب‌خانه کلاسی مناطق مرزی کشور گفت: حوزه داستان حتماً در این طرح قابل توجه است و بر اساس آن چیزی که من دیده‌ام در میان کتاب‌های اهدایی دیده می‌شود البته نگاه ما به این کتاب‌ها مکمل و آموزشی بوده و گاهی نیز کتاب‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که موازی با آموزش عمل می‌کنند و به عنوان کتاب‌های جنبی آموزش مطرح شده‌اند.

صالحی ادامه داد: کتاب‌های جنبی آموزشی به ما کمک می‌کنند تا کتاب‌خوانی را توسعه دهیم و ما هنوز هم به تجهیز بیشتر کتابخانه‌های کلاسی با کتاب‌های مکمل و موازی فکر می‌کنیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد خاطر‌نشان کرد: طرح تجویز کتابخانه‌های کلاسی مناطق مرزی کشور اولین گام ما در باب توسعه کتاب‌خوانی در مدارس بوده و طبیعی است که در آن کوششی فراگیر را در نظر داشته باشیم البته در مراحل دیگر به افزایش کتاب‌ها و جایگزینی آنها توجه خواهیم کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار