آثار استاد طاووسی از هنرمندان خوشنویس کشورمان در نگارستان اشراق قم تا 26 تیرماه با موضوعات اسلامی و خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛استاد ناصر طاووسی با بیان این مطلب که  رقاع به معنای نامه‌نگاری بوده و در کتابت‌ها برای نامه‌نگاری‌ها استفاده می‌شد که این خط از خطوط سته محسوب می‌شود که بعدها جنبه امضا نیز پیدا کرد.

وی گفت ؛ با توجه به همزمانی برگزاری این نمایشگاه با ماه مبارک رمضان اثاری در زمینه های فضیلت‌های امام علی (ع) در قالب اشعار، احادیث و روایات به خط رقاع نوشته شده و کتابت قرآن در یک صفحه در ابعاد 70 در 50، کتابت ادعیه‌های مختلف مانند دعای کمیل، زیارت عاشورا و ...در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.

استاد طاووسی افزود؛ آثار ارائه شده در این نمایشگاه 20 تابلو رقاع و یک تابلو به خط نسخ با امضا و سر تیتر رقاع که در اندازه 35 در 50 با قاب سفید و کاغذ ابریشم سفید و خطوط مشکی و لاجورد است.

در پایان علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 17 تا 19 تا26 تیرماه به نگارستان اشراق واقع در خیابان شهدا مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.