سرپرست شبکه دامپزشکی تکاب گفت: دام‌ها براثر تغذیه زیاد و استفاده از علف‌های مرتع به این بیماری مبتلا می‌شوند که انتقال دام به مراتع فقیر با جیره غذایی اندک می‌تواند در بهبود دام‌های مبتلا به این بیماری موثر واقع شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه:علی گردعلی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص بیماری پرخوری دام‌ها، اظهار داشت: بیماری پرخوری یا قلوه نرمی نوعی بیماری باکتریایی است.

وی با بیان اینکه بیماری قلوه نرمی یا پرخوری دام‌ها، عموما دامهای جوان را درگیر و مبتلا می‌کند، تصریح کرد: این بیماری به دنبال جذب مقادیر زیاد سم از دیواره روده در دام‌هایی که اقدام به پرخوری کرده‌اند ایجاد می‌شود.

گردعلی، حیوانات جوان را در برابر ابتلا به بیماری قلوه نرمی مستعدتر عنوان کرد و گفت: در راستای مبارزه و پیشگیری از بیماری قلوه‌ نرمی، دامپزشکی شهرستان تکاب اقدامات قابل توجهی انجام می‌دهد که واکسیناسیون دام‌ها از جمله این موارد است.

وی واکسیناسیون یک نوبت دام در سال را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: واکسیناسیون یک نوبت دام در سال برای پیشگیری از ابتلای دام‌ها به بیماری قلوه نرمی کافی بوده و از ابتلای به این بیماری پیشگیری می‌کند.

سرپرست  شبکه دامپزشکی تکاب با اشاره به علائم این بیماری، تصریح کرد: در بیماری قلوه نرمی شاهد التهاب روده هستیم که این امر به نوبه خود سبب افزایش نفوذپذیری دیواره عروق و در نتیجه جذب سموم به خون می‌شود.

وی با اشاره به علائم ظاهری بیماری قلوه نرمی در دام‌ها، خاطرنشان کرد: افسردگی، اسهال، بزاق زیاد، تشنج، تب، زمین‌گیر شدن دام‌ها و بی‌حالی بخشی از علایم بیماری قلوه نرمی در دام‌ها است.
سرپرست شبکه دامپزشکی تکاب از واکسیناسیون 50 هزار راس دام سبک در این شهرستان علیه بیماری پرخوری دام‌ها خبر داد .



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خدادصالحی
۱۲:۴۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بایدچکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
امیرافشار
۰۱:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ممنونم خوب بود.