رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت: : در حال حاضر بیش از 80 درصد در بخش زیارتی ساخت صحن حضرت زهرا پیشرفت داشته‌ایم و این بخش درعید غدیر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام ستاد بازسازی عتبات اظهار کرد: در حال حاضر در همه اعتاب مقدس پروژه‌های کوچک و بزرگی را در دست اجرا داریم.

وی در ادامه افزود: در نجف 2 پروژه اساسی و بزرگ در دستور کارمان است که یکی از انها که همان ابتدایی‌ترین پروژه و در حقیقت بزرگترین پروژه مذهبی جهان اسلام محسوب می‌شود طرح توسعه حرم امیر المومنین است .

پلارک با بیان اینکه این پروژه بعنوان صحن و شبستان حضرت زهرا (س) نام‌گذاری شده است این پروژه از 2 سال و نیم قبل آغاز شده و با سرعت بسیاری در حال انجام است و عنایت حضرت زهرا نسبت به انجام آن در این پروژه کاملا مشهود است چرا که علی‌رغم همه مشکلات سرعت پیشرفت پروژه قابل تقدیر است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات ادامه داد: در حال حاضر بیش از 60 درصد کل پروژه و همچنین بیش از 80 درصد در بخش زیارتی پیشرفت داشته‌ایم که زمانبندی اتمام پروژه یک سال و نیم آینده در رمضان سال 95 پیش‌بینی شده است، البته بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) در عید غدیر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به  اینکه ساخت صحن حضرت زهرا اولین بنای یادبود آن حضرت در جهان است یادآور شد: در بسیاری از استان‌ها مردم شریف به شکل متری هزینه هایی را پرداخت کرده‌اند و ما نیز با قیمت‌گذاری لوح خرید یک متر، دو متر و حتی تا صد متر را تقدیم این عزیزان کرده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.