همزمان با لیالی شبهای قدر اهدای داوطلبانه خون در استان خراسان رضوی هفت درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد مدیر پکل انتقال خون مشهد گفت :در مجموع سه شب قدر از ایام ماه مبارک رمضان سال جاری تعداد 2529 داوطلب به پایگاههای استان مراجعه کردند که از این میان تعداد 2012 نفر موفق به اهدای خون شدند .

سیما حقیقی با بیان اینکه نسبت به سه شب قدر سال گذشته در استان تعداد داوطلبان 7 درصد و تعداد اهداکنندگان خون 6 درصد افزایش داشته است افزود :همچنین در شبهای قدر امسال در مشهد مقدس در مجموع تعداد 1574 داوطلب به پایگاهها مراجعه که از این میان تعداد 1175 نفر موفق به اهدای خون شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد داوطلبان 4 و تعداد اهداکنندگان خون 2 درصد رشد داشته است .

وی گفت :در مجموع سه شب احیا ، پایگاه امام رضا ( ع ) در مشهد مقدس با 33 درصد از کل اهدای خون مشهد و پایگاه تربت حیدریه پس از مشهد با 221 اهداکننده خون ، بیشترین تعداد اهدای خون را در میان پایگاههای استان داشته اند .

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی همچنین تعداد اهداکنندگان مستمر پایگاههای استان در لیالی پرفیض قدر امسال را 38 درصد و تعداد بانوان اهداکننده خون در استان 4 درصد از کل تعداد اهداکنندگان خون اعلام کرد.

سیما حقیقی تصریح کردتا پایان ماه مبارک رمضان کلیه پایگاههای اهدای خون مشهد و استان از ساعت 15/21 تا ساعات اولیه بامداد آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند .



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: خون ، شب قدر ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.