رییس پایگاه انتقال خون کاشان از اهدای خون 4 هزار کاشانی طی 4 ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ حسین اعتمادی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 4500 نفر به پایگاه انتقال خون کاشان مراجعه کردند که حدود چهار هزار نفر از آنها موفق به اهدای یک میلیون و هشتصد هزار سی سی خون با تهیه 10 هزار واحد فرآورده های مختلف خونی از این مقدار خون اهدایی شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به استقبال پرشور مردم در اهدای خون ذخیره خونی این مرکز مطلوب و حتی ایده آل است گفت: با این حضور مستمر مردم کاشان و آران و بیدگل در امر اهدای خون هیچ مشکلی از نظر خون و پلاسما وجود ندارد.

به گفته وی،تعداد داوطلبین مستمر این مرکز 57 درصد است که شاخص نسبتا مطلوبی است.

رییس پایگاه انتقال خون کاشان، در ادامه با تقدیر از مشارکت فعال مردم ایثارگر و نوع دوست کاشان و آران و بیدگل و سایر توابع این شهرستان در امر حیاتی اهدای خون گفت: 900 نفر طی 25 روز اول ماه رمضان برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند که تعداد 700 نفر از آنها توانستند 315 هزار سی سی خون خود را اهدا کنند.

اعتمادی،افزود: از این مقدار خون اهدایی تعداد 1750 واحد فراورده های مختلف برای بیماران نیازمند تهیه می شود.

وی، اهدای خون توسط مردم فهیم و نوع دوست شهرستانهای کاشان و آران وبیدگل و حضور پرشور آنها در شب های پر فضیلت قدر برای رفع نیاز بیماران به فرآو رده های خونی را در حد بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: 321 نفر طی سه شب مبارک قدر مراجعه کردند که 250 نفر از آنها موفق به اهدای خون شدند.

به گفته وی،از این مقدار خون اهدایی شهروندان منطق کاشان طی شب های قدر 625 واحد فراورده های مختلف معادل 281 هزار و 250 سی سی تهیه می شود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشت.

رییس پایگاه انتقال خون کاشان، با تاکید بر اینکه برخی از پایگاههای انتقال خون با افت خونگیری مواجه بودند افزود:به یمن و برکت حضور پرشور مردم کاشان و آران و بیدگل در ایام ماه مبارک رمضان امر حیاتی ذخیره خونی این مرکز در حد مطلوب حفظ شد

اعتمادی، با سپاس ویژه و مجدد از همکاری صمیمانه مردم متدین و متعهد دارالمومنین کاشان در امر اهدای خون به عنوان اهدای زندگی به بیماران نیازمند گفت:استمرار این همکاری و تداوم امر خداپسندانه آنها در امر اهدای خون اهدای حیات خود کمک مضاعفی به مراکز درمانی شهرستان به خصوص بخش جراحی قلب در این شهرستان دارد.

وی در پایان افزایش روز به روز نیاز به خون و فراورده های خونی و تعداد زیاد بیماران خاص به ویژه تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی و لوسمی را تاکید کرد و گفت:تمام این بیماران با اهدای خون هموطنان و همشهریان به سازمان انتقال خون و پایگاه های آن در شهرستان های سراسر کشور می توانند به صورت رایگان از این خدمات بهره مند شوند.  

انتهای پیام/ح


برچسب ها: اهدای خون ، کاشان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.