مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان از خریداری 68 هزار تن شیرخام با قیمت تضمینی از دامداران استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ سلیمان میرزایی در نشستی با حضور معاونان و رؤسای ستادی این سازمان افزود: این میزان معادل 40 درصد کل خرید شیر کشور است.


وی اظهار کرد: هر کیلو شیر به مبلغ 14 هزار و 400 ریال خریداری و به کارخانه های استان برای تبدیل به شیر خشک و خامه تحویل شده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان افزود: از این میزان شیر پنج هزار و 200 تن شیر خشک برای صادرات و شش هزارتن خامه استحصال شد


وی تولید روزانه شیر در استان اصفهان را سه هزار تن و مقدار خرید روزانه شیر در استان اصفهان را حدود 400 تن عنوان کرد.


میرزایی افزود: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون 65 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد داشته و این رشد به بیش از 200 درصد نیز خواهد رسید.
وی گفت: 31 هزار تن جو و یکهزار و 360 تن سیب زمینی بهاره تاکنون بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده که البته این روند خرید ادامه دارد


مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان افزود: همچنین برای رفاه حال کشاورزان و تسریع در امر تحویل سیب زمینی بهاره، علاوه بر سردخانه سپاهان نان بعنوان مرکز خرید این محصول، سردخانه های قائم، مبارکه و نجف آباد نیز بعنوان مراکز خرید معرفی می شود.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: شیر ، خام ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.