بحران مسکن در فرانسه باعث شده است بيش از يکصد هزار نفر در اين کشور بی‌خانمان باشند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تي وي، بيش از يکصد هزار نفر در فرانسه بي‌خانمان هستند. به علت بالا بودن اجاره‌بها، اين عده نمي‌توانند جايي را براي زندگي اجاره کنند. در اين ميان دانشجويان بيش از بقيه تحت تاثير گراني مسکن و اجاره بها هستند.

در بيست سال گذشته با وجود چندين بار اصلاح در مقررات و قوانين مسکن، در شهرهاي بزرگ فرانسه مسکن کافي با قيمت مناسب وجود ندارد. 

برونو دلتر کارشناس اقتصادي گفت: در فرانسه با ايجاد مقررات دست و پا گير، عملا عرضه مسکن در بازار دشوار شده است، کساني که مسکن اجاره مي‌دهند، قدرت زيادي در فرانسه دارند. با وجود مشوق‌هاي مالي براي رونق بازار، اوضاع در بازار مسکن بهتر نشده است. 

به علت جدي بودن کمبود مسکن، سازمان‌هاي خيريه برخي از ساختمان‌هاي خالي را براي اسکان بي‌خانمان‌ها اشغال کرده‌اند. برآوردها نشان مي‌دهد حدود دو ميليون خانه و آپارتمان در فرانسه خالي است. 

برونو دلتر گفت: به نظر من دولت بايد کمک‌هاي خود را به بي‌خانمان‌ها بيشتر کند گرچه نبايد خيلي مداخله کند و بايد اين کمک‌ها را به نيازمندان واقعي بدهد.

آمارها نشان مي‌دهد فرانسه يکي از ضعيفترين بازارهاي مسکن را در اروپا دارد. 

نيکلا پکوري کارشناس اقتصادي گفت: بر خلاف تصور رايج، فرانسه رتبه بيست و پنجم را به لحاظ مالکيت مسکن در ميان کشورهاي اتحاديه اروپا دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۹ تير ۱۳۹۴
امار بی خانمان ایران بیش از فرانسه است به خاطر بالا بودن اجاره ومسایل دیگر لطفا وصعیت کشورخود نطاره کنید
آخرین اخبار