سنندج؛

آغاز برداشت گندم با پیش‌بینی خرید 22 هزار تن گندم در کامیاران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران از آغاز برداشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 22 هزار تن گندم از کشاورزان کامیارانی خریداری شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ بهرام کوشکی گفت : در سال زراعی 93 ـ 94 در این شهرستان بالغ بر 30 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم وجود دارد که از این میزان بیش از 25 هزار هکتار سطح زیر کشت دیم و 5 هزار هکتار سطح زیر کشت آبی است.

وی گندم را از محصولات استراتژیک در این شهرستان و استان کردستان دانست و افزود: عملیات برداشت این محصول از تاریخ 23 خرداد ماه سال جاری در این شهرستان آغاز شده است.

کوشکی ضمن اشاره به فعالیت هفت مرکز خرید گندم از کشاورزان در سطح شهرستان،گفت: امسال نزدیک به 60 دستگاه کمباین و دروگر در مزارع شهرستان در حال برداشت گندم بوده که از این تعداد 30 دستگاه دروگر بومی و 29 دستگاه کمباین مهاجر بوده که از شهرهای اطراف به این شهرستان آمده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران برآورد خرید گندم در این شهرستان را بالغ بر 22 هزار تن عنوان کرد و افزود: تا تاریخ 14 تیر ماه جاری بالغ بر 13 هزار و 300 تن گندم مازاد بر مصرف شهرستان توسط مراکز خرید فعال سطح شهرستان خریداری شده است.

کوشکی تنها افت محصولات این شهرستان را سرمازدگی دانست وگفت: به منظور قطع دست دلالان، امسال قیمت گندم اعلام شده از سوی دولت بسیار خوب است و همین موضوع موجب شده است دلالان نتوانند گندم کشاورزان را خریداری کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.