خسروی با اشاره به اینکه حوزه مسکن نباید اسیر دلالان در کشور شود، گفت: بازار مسکن رقیب بخش تولید نیست و به نوعی لوکومتیو بخش های صنعت و اقتصاد است.

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه عده‌ای از کارشناسان به اشتباه مسکن را رقیب بخش تولید می‌دانند، افزود: این کارشناسان عمده مشکلات تولید را ناشی از مسکن می‌دانند در حالی که ساخت مسکن نه تنها تولید محسوب می‌شود بلکه به نوعی لوکوموتیو سایر بخش‌های صنعت و اقتصاد به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: برخی افراد مشکل عمده اقتصاد کشور را نقدینگی اعلام می‌کند اما واقعیت آن است که نقدینگی مشکل اول ما نیست.

خسروی با اشاره به اینکه نسبت نقدینگی به GDP کشور ما از بسیاری از کشورها پایین‌تر است توضیح داد: مهم این است که این نقدینگی در کجا به کار گرفته شده که در تولید نیامده است آیا توانسته‌ایم نقدینگی را در مسیر تولید به کار بگیریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه فقدان دید سیستماتیک در سیاست‌گذاری‌های طرح جامع مسکن از عمده مشکلات این طرح به شمار می‌رود گفت: فقدان هدفگذاری کمی نیز برای افق 10 ساله از دیگر مشکلات عمده این طرح به شمار می‌رود.

وی در ادامه توضیح داد: طبق بند "ج" ماده 30 برنامه چهارم توسعه طرح جامع مسکن را تا پایان برنامه چهارم تهیه و به تصویب هیأت وزیران باید رسانده می‌شد این طرح مسیری را که دولت تا دستیابی به هدف‌ها بایستی بپیماید را روشن می‌سازد.

خسروی توضیح داد: مسئولیت رسیدن به این هدف بر عهده دولت است و مردم بخش خصوصی، مسئولان اجرایی قضایی قانونگذاری بایستی همراه و همگام باشند این در حالی است که در جامعه این طور نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مسکن کالای مصرفی و بادوام است و هرگز نباید اسیر واسطه‌گری و دلالی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، مسکن ، تولید ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار