عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: معمولاً واردات میوه از مجوز گلوگاه پیله‌وری است که این مجوزهای اندک با تن‌های بالا سبب بروز مشکلاتی در واردات میوه خواهد شد.

هدایت‌الله میرمراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص میزان ممنوعیت واردات انواع میوه در بازار اظهار داشت: با وجود رویت میوه‌های وارداتی در سطح شهر به نتیجه می رسیم که دستگاه‌های نظارتی باید تا رسیدن به منبع اصلی پیگیری‌های لازم را داشته باشند زیرا این امر سبب ضربات سنگینی به کشاورزان شده است.

وی در ادامه گفت: ارگان‌هایی اعم از تعزیرات حکومتی، بازرسین، گمرکات باید نظارت کافی در زمینه واردات و جلوگیری از آن را داشته باشند.

میرمرادزهی در توضیح مشکلات مربوط به واردات بیان کرد: بعضا واردات میوه از مجوز گلوگاه پیله‌وری است که این مجوزهای اندک با تن‌های بالا سبب بروز مشکلاتی در واردات میوه خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: در سال‌جاری به سبب کاهش تولید با افزایش قیمت میوه رو به رو بوده ایم ،اما در حالی که  افزایش تولید همراه با واردات موجب بی انگیزی کشاورزان برای تولید داخلی خواهد شد. 

وی در پاین خاطر نشان کرد: کیفیت بالای تولید داخل و از طرفی بالا بودن قیمت میوه‌های وارداتی نسبت سبب بی رونقی  شدن بازار میوه‌های وارداتی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار