در سی و هشتمین اجلاسیه کمیسیون بین المللی کدکس (CAC)، نامزدی جمهوری اسلامی ایران به عنوان هماهنگ کننده منطقه خاور نزدیک پذیرفته و انتخاب شد.

به گزارش حوزه صنعت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در سی و هشتمین اجلاسیه کمیسیون بین المللی کدکس (CAC)، نامزدی جمهوری اسلامی ایران به عنوان هماهنگ کننده منطقه خاور نزدیک پذیرفته و انتخاب شد.

جمهوری اسلامی ایران متعهد گردید فضای مشارکت و همکاری موثر برای کلیه اعضای منطقه را فراهم آورد و تجربیات، دانش فنی و فعالیت های مرتبط در سطوح منطقه ای و بین المللی ارتقا یابد. هم چنین در راستای اهداف منطقه خاور نزدیک به ویژه اجرای برنامه راهبردی منطقه ای، تدوین استانداردهای مورد نیاز منطقه و استانداردهای بین المللی و نیز ظرفیت سازی در خصوص ارزیابی خطر و افزایش کیفیت مواد غذایی گام بردارد.

در ادامه هماهنگ کننده های سایر مناطق به جایگاه کمیسیون دعوت شدند و کمیسیون ضمن پذیرش این مسئولیت جدید و اعلام رسمی به اعضای حاضر، تبریک و حمایت خود را اعلام نمود.

مهندس پیروزبخت نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران را به عنوان هماهنگ کننده جدید به اعضا چنین اعلام کرد:

جمهوری اسلامی ایران از تصمیم کمیسیون بین المللی کدکس (CAC) و منصوب شدن به عنوان هماهنگ کننده منطقه خاور نزدیک قدردانی می نماید. ما زمینه ای را فراهم خواهیم آورد که تمامی اعضای منطقه بتوانند با یکدیگر مشارکت جامع و همکاری بهتر، تبادل دانش و تجربیات داشته باشند و با ایجاد هم افزایی سبب بهبود داده­ها و مشارکت کشورهای عضو منطقه در فعالیتهای کدکس گردد.

ما خواهان مشارکت و پیشرفت CCNE در اجرای طرح راهبردی، شناسایی استانداردهای مورد نیاز منطقه چه برای استفاده در سطح منطقه ای یا در سطح بین­المللی، شناسایی نیازهای ظرفیت سازی که به کشورهای عضو، امکان اجرای استانداردهای کدکس و بهینه سازی کیفیت نهایی تامین غذا را دهد هستیم. برای انجام این کار، نیازمند حمایت و حضور کامل شما هستیم. تنها در کنار یکدیگر و حضور یکایک کشورهای عضو، می توانیم به اهداف کمیته هماهنگ کننده منطقه­ای طرح راهبردی CCNE دست یابیم.

در مقابل انتظار ما، افزایش همبستگی و همکاری فنی میان کشورهای عضو منطقه به بهترین وجه ممکن جهت انجام تعهدات در ارایه غذای مناسب مصرف به مردم و ایمنی، آنچنان که استحقاق آن را دارند است". گفتنی است این اولین بار است که سازمان ملی استاندارد ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به این سمت انتخاب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار