با نصب کنتورهای هوشمند از هرگونه اضافه برداشت آب جلوگيري مي شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ مهندس یعقوبعلی رسولی رئيس اداره منابع آب پاسارگاد با اشاره به نصب90 كنتور بر روی چاه هاي كشاورزي شهرستان پاسارگاد با همكاري اداره برق این شهرستان اظهار داشت: پيگيري براي تجهيز تمامي چاه هاي این شهرستان به كنتور هوشمند در حال انجام است.

وی افزود: كنتورهاي هوشمند آب و برق ابزاري هستند كه توانايي اندازه گيري ميزان برق و آب را به طور همزمان دارند. اين كنتورها علاوه بر امكان اندازه گيري، قابليت قطع برق براساس ميزان برق با آب مصرفي در دوره هاي زماني را دارا هستند و با اتمام سهميه آب به صورت اتوماتيك برق چاه قطع مي شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه كنتورهای هوشمند اين امكان را به وجود مي آورند كه از طريق كارت هوشمند، ميزان مجاز آب به كنتور داده شود از آغاز نصب كنتورهاي هوشمند آب و برق در شهرستان پاسارگاد خبر داد و گفت: نصب این كنتورها از موارد 15گانه طرح تعادل بخشي دشت ها است. دلیل نصب اين كنتورها كمبود آب در اثر كاهش نزولات جوي، افت آب هاي زيرزميني، هجوم كشاورزان بومي و غيربومي براي اجاره زمين هاي اراضي كشاورزي زير چاه و كاشت محصولات غير استراتژيك آبدوست از جمله برنج، ذرت و ... است.

رسولی افزود: كشاورز مي تواند ميزان آب مورد نياز اراضي خود را طبق پروانه بهره برداری و ميزان اراضي به وسيله كارت شارژ در فاصله زماني تعيين شده مصرف نمايد و در صورتي كه كشاورز بخواهد بيش از حد تعيين شده آب مصرف نمايد، سيستم هوشمند به طور خودكار مانع اضافه برداشت می شود.

رئيس اداره منابع آب پاسارگاد نصب كنتور هوشمند را عاملي مهم براي جلوگيري از اضافه برداشت آب عنوان كرد و ادامه داد: هزينه نصب كنتور هوشمند ماهانه از طريق قبض آبونمان از كشاورزان دريافت مي شود.

وي بيان داشت: به تمام چاه هاي غيرمجاز اخطار داده شده است كه كشت دوم انجام ندهند و در غیر این صورت با آنها برخورد قضايي خواهد شد.

رئيس اداره منابع آب پاسارگاد پيگيري براي تجهيز تمام چاه هاي شهرستان پاسارگاد به كنتور هوشمند را در حال انجام عنوان کرد و ابراز اميدواری کرد: به زودی كار نصب كنتور هوشمند آب و برق تمام چاه هاي كشاورزي در شهرستان پاسارگاد به پايان برسد.


انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.