بازگشت وزرای خارجه به وین

در آستانه ضرب الاجل نهایی روز سه شنبه، نشانه هایی وجود دارد مبنی براينكه در هتل محل مذاکرات که مملو از کارشناسان فنی و حقوقی است، پیشرفت هایی قابل توجه حاصل شده و احتمالا توافق هسته ای، نهایی می شود.


به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،در گزارشی ازخبرگزاری فرانسه (AFP) که وب سایت آمریکایی یاهو (Yahoo) نیز با تیتر "وزرای خارجه برای تلاش جهت رسیدن به توافق نهایی با ایران به وین باز می‌گردند" به انعکاس آن پرداخته، از تقویت احتمال نهایی شدن توافق تا روز سه شنبه نوشته شده است.

 خبرگزاری فرانسه نوشت: انتظار می رود وزرای خارجه 1+5، روز یکشنبه به وین بازگردند. آن ها به دنبال به نتیجه رساندن یک موفقیت دیپلماتیک بزرگ از طریق نهایی ساختن توافق هسته ای با ایران پس از حدود دو سال تلاش های فشرده هستند.

 بر اساس این گزارش، در آستانه ضرب الاجل نهایی روز سه شنبه، نشانه هایی وجود دارد مبنی براينكه در هتل محل مذاکرات که مملو از کارشناسان فنی و حقوقی است، پیشرفت هایی قابل توجه حاصل شده و  احتمالا توافق هسته ای، نهایی می شود.

 در ادامه این نوشتار به اظهارات اخیر آقای عراقچی اشاره شده و آمده است: عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایرانی، روز شنبه در برنامه ای تلویزیونی با بیان اینکه "فضای مثبتی بر مذاکرات حاکم است" تاکید کرده: تمدید مذاکرات، گزینه هیچ‌یک از طرفین نیست... ما در حال تلاش برای نهایی ساختن کار هستیم.

 وی در عین حال افزوده است: اگر ما به توافقی که به خطوط قرمزمان احترام بگذارد دست یابیم، قرارداد نهایی وجود خواهد داشت و در غیر این صورت برای بازگشت به تهران آماده می شویم.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد: دیپلمات ها می گویند، احتمالا مصالحه درباره یکی از سخت ترین موضوعات مذاکرات یعنی نحوه کاهش تحریم های ایران –دست کم بین کارشناسانی که درحال به سرانجام رساندن توافق پیچیده نهایی هستند- به دست آمده است.

با این وجود، یک مقام ارشد ایرانی تاکید کرده که "هنوز اختلافاتی وجود دارد" و یک دیپلمات غربی نیز گفته، هنوز درباره آن دسته از تحریم های سازمان ملل که با تحریم های اروپا و آمریکا ناسازگار هستند، توافقی به دست نیامده است.

 خبرگزاری رویترز (Reuters) هم در گزارشی که به این موضوع اختصاص داده مي نويسد: علیرغم حصول پیشرفت هایی در مذاکرات هسته ای ایران، هنوز اختلافاتی در مورد تحریم های سازمان ملل وجود دارد.

 

 

بازگشت وزرای خارجه به وین

 

 

 

بازگشت وزرای خارجه به وین




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار