معاون انتظامی نظام پزشکی خبر داد:

شکایت‌های بیمارستانی به 117 مورد در سال جاری رسید

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به میزان شکایت‌های بیمارستانی در سال جاری گفت: میزان این شکایت‌ها در سال جاری از 130 مورد به 117 مورد رسیده است.

علی فتاحی، معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به شکایت‌های بیمارستانی در سال جاری اظهار کرد: سال گذشته 130 مرد شکایت از بیمارستان‌ها به سازمان نظام پزشکی رسیده بود و این میزان در سال جاری به 117 مورد رسید و این تعداد شکایت منجر به تشکیل پرونده در این سازمان شده است و این آمارها از کاهش میزان شکایت‌ها حکایت می‌کند. و نشان دهنده این است که مردم نسبت به نحوه دسترسی بر سامانه شکایت‌های پزشکی آگا‌ه‌تر شده‌اند و می‌دانند سازمانی در این خصوص وجود دارد. 

وی افزود: سال گذشته در 70 درصد شکایت‌ها، بیمارستان ها تبرئه شدند و این میزان در سال جاری به 83 درصد رسید که این مسئله نشان می‌دهد که تخلف های پزشکی بیشتر به سمت بیمارستان‌ها سوق پیدا نکرده است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به تخلف های ریالی بیمارستا‌ن‌ها بیان کرد: بیمارستانی که سال گذشته محکوم می‌شد به طور متوسط یک میلیون و 200 هزار تومان تخلف داشت. این میزان توسط تخلف های ریالی بیمارستان‌ها در سال گذشته است و برخی بیمارستان‌ها بیشتر از این میزان نیز تخلف کرده بودند اما میزان آن در سال جاری به طور متوسط به 900 هزار تومان رسیده است و این مسئله نشان می‌دهد که پزشکان به جای دریافت زیر میزی به سمت تخلف‌های بیمارستانی گرایش پیدا نکرده‌اند و این مسئله ادعای افرادی را در این خصوص باطل می‌کند. 

گفتنی است، تخلفهای بیمارستانی از جلمه تخلفات پزشکی است که امروزه مورد توجه رسانه ها قرار گرفته، برخی از آن‌ها افزایش میزان تخلفات را در حیطه کاری پزشکی بیان می‌کند، از گرایش پزشکان به این تخلف به جای دریافت زیر میزی می‌گویند تمام آمارهای بیان شده توسط سازمان نظام پزشکی نشان می دهد که این ادعاها باطل است و هم اکنون جریانی بر خلاف جریان بیان شده، اتفاق می‌افتد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار