کارشناس آموزش مرکز خیریه کاشانه مهر کاشان گفت: در سال تحصیلی جاری، بیش از 10 درصد توان یابان این مرکز پس از سالها ترک تحصیل با همکاری آموزش و پرورش کاشان موفق به ادامه تحصیل شده اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان،"الهه حاجی جعفری" افزود: توان یابان این مرکز بیش از یک صد نفر از معلولان جسمی و حرکتی هستند که با هدف بازگشت به زندگی با همکاری نیکوکاران تحت پوشش قرار گرفته اند.

به گفته وی، "محسن اشرف پور" 50 ساله، "فریده اشتری" 23 ساله در پایه هشتم، "علیرضا معصومی آزرانی"39 ساله، "کاظم عرب سعیدی" 29ساله و "مریم عربشاهی کاشی" 41 ساله از جمله توان یابانی هستند که در رشته گرافیک شاغل به تحصیل شده اند.

وی اظهار داشت: "علی استاد علیپور"، یوسف احمدی اسحاق آبادی"، "اعظم سادات مبشری" "مرجان احمدیان"، "محمد مهدی هاشم زاده"، "محبوبه زاهدی"، "زهرا شعبانی" ، " رحمان رحیمی" و " زهرا پسندی" از دیگر توان یابانی هستند که از آموزش های این مرکز استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: آموزش منجر به اشتغال از جمله اهداف راهبردي مرکز خیریه كاشانه مهر است و راه اندازي واحد آموزش و تشویق توان یابان برای تحصیل، به منظور تحقق اين هدف انجام می شود.

وی گفت:خدمات آموزش فوق برنامه شامل قرآن، سواد آموزي در حد خواندن و نوشتن، زبان انگليسي، کامپیوتر، نقاشي، موسیقی، تئاتر، بهداشت، فن بیان و سخنوری، تغذیه و مهارتهای فردی(L.S.E) از جمله مهارتهایی است که دراین مرکز به توان یابان آموزش داده می شود.

وی تصریح کرد: از سال 1389 که واحد آموزش این مرکز شروع به فعالیت کرده است، تاکنون 20 نفر از توان یابان به مراکز آموزش عالی راه پیدا کرده اند و علاوه بر آموزش های رسمی، زمینه کسب مهارت در رشته های قلم زنی، چرم دوزی، آموزش کریستال با هدف اشتغال زایی معلولان از دیگر خدمات این مرکز بوده است.

کارشناس آموزش مرکز خیریه کاشانه مهر کاشان گفت: کارآفرینی، نظریه خلاقانه برای مشارکت معلولان در عرصه اجتماع است و منجر به تلاش مددجویان برای حضور موثر در جامعه شده که این حضور پرثمر است که نشاط و امید را در جامعه منتشر می کند.

حاج جعفری افزود: باید فرهنگ جامعه به ویژه خانواده معلولان به گونه ای اصلاح شود که معلولیت، یک وضعیت است و نباید به عنوان محرومت و محدودیت به آن نگاه کرد و فرزندان معلول را از جامعه انسانی جدا کرد.




انتهای پیام/ ا

برچسب ها: خیریه ، توان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.