رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند گفت: تاکنون حدود 400 نفر از نوجوانان و جوانان دماوندی در طرح تابستانه نشاط معنوی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از رودهن، حجت‌ الاسلام "احمد اشرفی" افزود: اداره اوقاف و امور خیریه در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در 3 مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه از گروه سنی هفت تا 18 سال در ایام تابستان طرح نشاط معنوی را برای نوجوانان و جوانان در دستور کار قرار می دهد.

وی ادامه داد: این طرح که در قالب نشاط معنوی و خیمه های معرفت می باشد، کلاس های قرآنی در رشته های روخوانی، روان خوانی و ...، کلاس های اعتقادات، احکام، فعالیت‌های جمعی، آموزش‌های انس با قرآن کریم، مفاهیم دینی و فعالت های تفریحی را به مدت دو ماه با حضور مربیان فرهنگی و دینی خواهد داشت.

این مقام مسوول با بیان اینکه این طرح در دماوند با استقرار 20 مبلغ مذهبی از شهر قم، دانشکده علوم قرآنی، روحانیون و استادان بومی در آستان مقدس امامزادگان شهرستان دماوند آغاز شده است، افزود: امامزادگان هاشم (ع)، شمس الدین محمد(ع)، هفت تن و هشت تن (ع)، عبدالله(ع) آینه ورزان و زین العابدین(ع) مشاء از جمله مناطقی هستند که در این طرح شرکت کردند که امامزاده شمس الدین محمد(ع) ویژه بانوان است.

حجت الاسلام اشرفی از دیگر طرح‌های خیمه معرفت را ویژه مسافران عبوری در آستان امامزاده هاشم (ع) دماوند دانست و گفت: در این خیمه‌ها علاوه بر برگزاری برخی از مسابقات به سؤالات دینی و شرعی نیز پاسخ داده می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند برگزاری اردوهای یک روزه، برنامه های تفریحی، ورزشی و آموزش تکنیک های استفاده از رایانه را از دیگر برنامه های این طرح دانست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.