رودهن؛

65 پایگاه برای اوقات فراغت دانش آموزان در شهرستان پردیس

مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس از وجود 65 پایگاه برای اوقات فراغت ساکنین شهرستان پردیس خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از رودهن، مرتضی حیدری در خصوص ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان گفت: باتوجه به اینکه مدارس طی نه ماه غریب به 15 میلیون نفر را به طور مستقیم و چه غیر مستقیم تحت پوشش خود قرار می‌دهند و به یکباره این دانش آموزان با شروع شدن فصل تابستان از پوشش این سازمان خارج می‌شود بنابراین اگر برای اوقات فراغتشان برنامه ریزی های درستی نداشته باشیم شاهد معضلات و مشکات اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی در جامعه خواهیم شد.

فرماندار پردیس در رابطه با برنامه‌ریزی‌ها افزود:. این برنامه ها با مشارکت آموزش و پرورش،کانون فکری پرورش نوجوانان، اداره ارشاد شهرستان، شهرداری ها و دستگاه های فرهنگی قبل از تعطیلی مدارس تنظیم می شود تا دانش آموزان بتوانند از اوایل تیرماه با مراجعه به پایگاه ها ثبت نام و از کلاس ها بهره ببرند.

وی درباره ی پیشرفت برنامه ها نسبت به سال گذشته گفت: امسال شاهد 65 پایگاه هستیم که باتوجه به سال گذشته فعالیت ها گسترش یافته و شهروندان شهرستان پردیس می توانند از برنامه های متنوع از جمله : قصه گویی، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین، اردو، نمایش، فیلم، کتابخوانی و برنامه های بهره ببرند.

حیدری در خاتمه گفت: تمام دستگاه های دولتی ظرفیت کامل را برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و جوامع فراهم کردند که امیدوارم بتوانیم برنامه های خوب ،متنوع،سازنده و جذابی رو برایشان فراهم بکنیم.

افزایش ساعت کارکتابخانه ها در پردیس

فرماندار شهرستان پردیس گفت: باتوجه به برنامه های مربوط به اوقات فراغت ساعت کار کتابخانه ها افزایش یافت تا شهروندان بتوانند متناسب با ساعات برنامه ریزی خود مراجعه کنند و از امکانات کتابخوانی بهره ببرند.

مرتضی حیدری در خصوص تعداد کتاب خانه ها در سطح شهرستان پردیس گفت: در حال حاضر 13 کتابخانه غیر دولتی و پنج کتابخانه دولتی در سطح شهرستان وجود دارد که به سیستم کامپیوتری و کتاب های مرجع مجهز می باشند.

فرماندار شهرستان پردیس درباره اینکه جمعیت در شهر پردیس رو به افزایش است گفت: باتوجه به افزایش جمعیت در این شهر، قطعا نیاز به کتابخانه های بیشتری است بنابراین همواره یکی از برنامه های ما توسعه کتابخانه هاست که شهرداری ها برنامه هایی را در این خصوص در نطر گرفته اند که در دست اجرا است.

حیدری در رابطه با ترویج کتابخوانی گفت: مسابقات متنوع و برنامه های گوناگون را در هر شهر متناسب باظرفیت آن محله در حال اجرا است که مردم را به سمت مطالعه بکشانیم تا با علاقه و انگیزه بیشتر به سمت کتابخوانی بروند واین امر را در سطح شهرستان فرهنگ سازی کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.