رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: ریشه بیشتر جرائم ناشی از ضعف فرهنگی و عدم آگاهی‌های عمومی است و فرهنگ‌سازی و اقدام هر اداره در چارچوب وظایف خود نسبت به این امر نقش مهمی دارد و نباید مسئولان و متولیان در این زمینه بی‌تفاوت باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری،حجت‌الاسلام محمود محمدی افزود : بیشترین جرایم و تخلفات ارتکابی پارسال در شهرستان راور مربوط به جرم‌های سرقت، اعتیاد، نگهداری مواد مخدر و ضرب و جرح عمدی بوده که به نسبت دیگر جرائم از رشد قابل توجهی برخوردار است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: مجاورت شهرستان راور با کویر و عبور جاده ترانزیتی شمال شرق کشور به جنوب کشور و همچنین تردد اشرار در منطقه، موجب افزایش چشمگیر جرائم حوزه مواد مخدر در این خطه شده است.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: رشد 73 درصدی جرائم در زمینه مواد مخدر در سال گذشته منجر به افزایش 27 درصدی سرقت شده است و به تبع آن افزایش انواع فسادهای اجتماعی و انواع طلاق در شهرستان راور را شاهد هستیم که برای یافتن دلایل آن باید در مسائل اجتماعی جست‌و‌جو کرد.

وی افزود : آمار ورودی پرونده‌ها در سال 93 نسبت به سال 92 چهار درصد کاهش داشته است.

محمدی همچنین عمده معضلات اجتماعی شهرستان راور را فقر، بحران اقتصادی و عدم وجود فرصت‌های شغلی، زوال هنجاری‌های سنتی، از هم گسیختگی خانواده‌ها، کاهش همبستگی مسئولان و بی‌تفاوتی آنها نسبت به مشکلات مردم و نارضایتی‌های اجتماعی ذکر کرد.

حجت الاسلام محمدی همچنین فقدان فرصت‌های شغلی و واحدهای تولیدی و اقتصادی را از مهم‌ترین دلایل تکرار جرائم برشمرد و اضافه کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده اما هنوز بسترهای سرمایه‌گذاری در شهرستان راور تسهیل نشده است.

وی تصریح کرد: نبود امکانات تفریحی مناسب برای تخلیه احساسات نوجوانان نیز از دلایل مهم گرایش جوانان به سمت حمل مواد مخدر و برخی جرائم دیگر است.

رئیس دادگستری شهرستان راور یادآور شد: در حال حاضر 38 نیروی انسانی در این حوزه قضایی فعالیت می‌کنند که از این تعداد 33 نفر کارکنان اداری اعم از رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین هستند و پنج نفر نیز در حوزه قضایی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: ریشه ، بیشتر ، جرایم ، فرهنگ ، آگاهی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.