قزوین؛

۸۵ درصد جرایم سایبری در قزوین کشف شد‌

رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: با تلاش‌‌های صورت گرفته، ۸۵ درصد جرایم سایبری در قزوین کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از قزوین؛ مختاری‌نسب صبح امروز در همایش جرایم رایانه‌ای که در سالن دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پلیس فتا استان قزوین در سه ماهه نخست امسال با کشف 85 درصد جرایم استان اقدامات خوبی را در جهت مقابله با جرایم و برخورد با مجرمان فضای مجازی انجام داده و توفیقات قابل توجهی داشته است.

وی افزود: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قزوین با بهره‌گیری از امکانات روز و دانش فنی تمامی ظرفیت‌های موجود در جهت دستگیری خاطیان و مجرمان فضای مجازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن استفاده می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین عنوان کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان قزوین در سه ماهه اول امسال 85 درصد از پرونده‌های واصل شده به این پلیس منجر به کشف ‌و ‌وقوع جرایم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.4 درصد کاهش داشته است.

مختاری‌نسب بیشتر جرایم صورت گرفته در فضای سایبری را برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی دانست و بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال 18 نفر درباره جرایم سایبری در استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی تصریح کرد: بالابردن دانش فضای مجازی کمک بسزایی در جهت پیشگیری و کاهش وقوع جرایم در این حوزه می‌کند و لازم است سازمان‌ها و نهادهای مجری آموزش استانی امر آموزش به گروه‌های مختلف جامعه را سرلوحه کار خود قرار دهند و به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد کاهش روزافزون وقوع جرایم در استان باشیم.
*******
 دانش فنی و حرفه‌ای زنان روستایی شهرستان البرز ارتقاء می‌یابد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت: در راستای ارتقاء دانش فنی و حرفه‌ای زنان روستایی در شهرستان البرز، دوره‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

همت‌زاده صبح امروز در همایش توانمندی‌های بانوان روستایی شهرستان البرز اظهار داشت: روستاها نقش بسزایی در رونق اقتصادی و ارتقاء اشتغالزایی در جامعه دارند که در راستای این ظرفیت‌ها باید اقدامات لازم انجام شود.

وی بیان کرد: زنان روستایی می‌توانند با فراگیری دانش‌ فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله سبزی‌کاری، زنبورداری و پرورش ماهی در رونق اقتصادی روستاها نقش داشته باشند که این امر از میزان مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز با اشاره به اینکه باید از ظرفیت روستاها در زمینه توسعه کشاورزی بکارگیری شود، تصریح کرد: رشد و توسعه کشاورزی باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و در این راستا از ظرفیت روستاها نیز بکارگیری شود.

همت‌زاده خاطرنشان کرد: تولید محصولات سالم و ارگانیک باید به کشاورزان آموزش داده شود و در این زمینه امکانات و بسترهای لازم فراهم شود.

وی با بیان این مطلب که باید به گیاهان آپارتمانی و گلخانه‌ای توجه ویژه‌ای صورت بگیرد، گفت: توسعه تولید گیاهان آپارتمانی و گلخانه‌ای نیز باید مورد توجه مدیران و مسئولان مربوط و به ویژه کشاورزان قرار گرفته و همچنین باید امکانات موردنیاز برای توسعه گیاهان گلخانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.انتهای پیام/

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز عنوان کرد: استفاده بهینه از منابع آبی از جمله اهداف سازمان جهاد کشاورزی است که باید به کشاورزان آموزش داده شود.
برچسب ها: جرایم ، سایبری ، قزوین ، کشف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.