سلفی به قیمت از بین رفتن آثار تاریخی

سلفی گرفتن برخی از کاربران با آثار تاریخی باعث تخریب این آثار که هویت یک کشور است، شده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، با توجه به وجود فضاهای مجازی متفاوت و کاربران مختلفی که در سرتاسر دنیا دارد باعث کم شدن ارتباط های واقعی با یکدیگر شده است که این امر باعث شده خیلی ها برای به اشتراک گذاشتن اتفاقات روزانه خود از این فضاها استفاده کنند و با گرفتن عکس سلفی دیگران را از احوالات و رویداد های پیش آمده خود آگاه کنند.

متاسفانه این امر به آثار باستانی کشور که هویت و تمدن ملی ما را در برگرفته سرایت کرده و افراد با رفتن بر روی آثار باستانی هر طور که شده می خواهند عکس سلفی بگیرند غافل از اینکه فرهنگ یک ملت در آستانه نابودی است. و حتی نمی دانند که هر فلش عکس گرفتن هم آثار مخربی روی آن اثر تاریخی دارد چه برسد به سوار شدن روی آثار باستانی به بهانه عکس گرفتن؟!




و این سوال پیش می آید که آیا پیشرفت تکنولوژی خوب است یا بد ؟! و وجود این فضاهای مجازی در آینده چه بلایی برسر آثار باستانی ما می آورد؟! آیا تا چند سال دیگر با گرفتن این سلفی ها اثری از این آثار تاریخی باقی می ماند یا نه؟! پس از همین حالا تصمیم بگیریم که به فکر آینده خودمان و کشورمان باشیم و ماهیت واقعی خود و کشور را با فضای مجازی به ورطه نابودی نکشانیم.

گزارش زهرا شفقی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار