دبیر انجمن دوستداران طبیعت و میراث فرهنگی ورزنه از برگزاری جشن شکرگزاری در کنار تالاب بین المللی گاوخونی خبر داد.

به گزارش گروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران و به نقل از ایسنا ؛رضا خلیلی ورزنه در این باره گفت: حدود 500 نفر از دوستداران محیط زیست و تشکل‌های مربوطه استان شب گذشته در کنار تالاب گاوخونی جشن شکرگزاری رسیدن آب زنده رود به تالاب را برگزار کردند.

وی افزود: شمار زیادی از شرکت کنندگان کشاورزان مسیر رودخانه در شرق یعنی از شهر زیار تا ورزنه بودند که با تلاش جدی خود در هفته‌های اخیر آب را به تالاب رسانده‌اند.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و میراث فرهنگی ورزنه تصریح کرد: البته مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان نیز از حاضران در این جشن بود که پس از آن در شهر ورزنه به سخنرانی برای علاقه مندان پرداخت.

خلیلی ورزنه خاطرنشان کرد: متاسفانه میزان آب ورودی به تالاب با نوسان و تنش مواجه شده که این امر ناشی از برداشت چاه‌های حریمی در شرق به خصوص در هنگام شب است.

وی با بیان این‌که مردم توان و امکانات میرابی را به طور کامل ندارند، تاکید کرد: شرکت میراب زاینده رود باید به هر نحوی جلوی این برداشت‌ها را بگیرد، اما در این راستا نیز از مسئولان درخواست می‌کنیم که جاده‌های حریمی رودخانه را آزاد کنند تا کسی توان برداشت و پمپاژ آب را نداشته باشد.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و میراث فرهنگی ورزنه گفت: متاسفانه کشاورزان در برخی مناطق تا حریم رودخانه نیز اقدام به کشت کرده‌اند اما به هر نحو باید این آزادسازی انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار