عضو هیات مدیره و معاون اداری مالی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در پیشبرد راهبرد سیاسی ، گفت: پنج میلیون تن گندم ، علاوه بر مصرف جاری کشور ذخیره سازی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛حیدری در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت کشور در تبریز با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام در قالب برنامه ششم توسعه اظهار کرد: با توجه به اینکه در این برنامه نیز اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار دارد، باید به سمت واقعی سازی قیمت ها پیش برویم.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر کیلو گرم گندم برای دولت 12 هزار و 250 ریال است و با قیمت شش هزار و 650 ریال در اختیار آرد سازی ها قرار می گیرد ، گفت: دولت سالانه 100 هزار میلیارد ریال برای خرید گندم و پرداخت یارانه نقدی ناشی از هدفمندی قیمت گندم ، یارانه پرداخت می کند.

وی با اعلام اینکه هزینه سالانه دولت در این زمینه در آذریابجان شرقی دو هزار و 500 میلیارد ریال است، بر همدلی همه آحاد جامعه و مسوولان در تحقق اهدف عدالت محور نظام تاکید کرد.

مدیرعامل منطقه هشت شرکت غله و خدمات بازرگانی هم با ارائه گزارشی از فعالیت هفت ساله خود در این شرکت ، گفت: به منظور ارتقای دانش و بهره وری کارکنان و فعالان مرتبط با تولید و عرضه نان ، علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان شرکت ، مرکز آموزشی علمی کاربردی شرکت در 10 رشته تحصیلی از جمله تکنولوژی آرد سازی راه اندازی شده و تا کنون 400 نفر از جمله 40 نانوا در رده های کاردانی و کارشناسی از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.

شامی نژاد با اعلام اینکه ظرفیت ذخیره سازی استان آذربایجان شرقی از 257 هزار تن در سال 87 به 850 هزار تن در سال جاری رسیده است ، افزود: ظرفیت ذخیره سازی در استان آذربایجان غربی هم از 200 هزار تن به 860 هزار تن ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اعمال سیاست کنترل فروش گندم و آرد در راستای جلوگیری از هدر رفت منابع ، گفت: مصرف سرانه استان از 12.5 کیلوگرم به هفت کیلوگرم کاهش یافته است.

وی با اشاره به صرفه جویی 20 هزار تنی مصرف گندم در استان آذربایجان شرقی ، یادآوری کرد: میزان مصرف 47 هزار تنی گندم پیش از اجرای هدفمندی یارانه ها و عملیاتی شدن سامانه فروش آرد به 36 هزار تن در سال رسید.

شامی نژاد با اشاره به اجرای طرح آزاد سازی قیمت نان در 25 درصد نانوایی های استان آذربایجان شرقی و همچنین 21 درصد نانوایی های استان آذربایجان غربی ،گفت: با اجرای این طرح در چهار ماه گذشته ، فروش گندم به نرخ دولتی در آذربایجان شرقی با 9 هزار تن کاهش به 27 هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.