پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در دو ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۶۱۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.

به گزارشگروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور در دو ماهه نخست سال جاري دو هزار و ۶۱۴ نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست داده اند. اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات حوادث رانندگي دو هزار و ۸۲۸ نفر بود، ۷.۶ درصد كاهش يافته است.

بر اساس این گزارش: در دو ماهه نخست امسال يكهزار و ۹۷۳ مرد و ۶۴۱ زن در حوادث رانندگي جان خود را از دست داده‌اند كه بيشترين آن‌ها به ترتيب با يكهزار و ۷۶۷ فوتي در محورهاي برون شهري، ۶۶۶ نفر در محورهاي درون شهري، ۱۷۵ نفر در مسيرهاي روستايي و شش نفر در مسيرهايي نامعلوم جان باخته‌اند.

در اين مدت همچنين استان‌هاي فارس با ۲۱۷، خراسان رضوي با ۲۰۵ و تهران با ۱۸۸ فوتي بيشترين و استان‌هاي خراسان جنوبي با ۲۲، اردبيل با ۲۳ و ايلام با ۲۷ فوتي به ترتيب كمترين آمار تلفات حوادث رانندگي را داشته‌اند.

همچنین در دو ماهه نخست سال جاري ۵۰ هزار و ۴۹۹ نفر در حوادث رانندگي مصدوم شدند و به مراكز پزشكي قانوني مراجعه كردند كه ۳۵ هزار و ۱۳۰ نفر از آنان مرد و ۱۵ هزار و ۳۶۹ نفر زن بودند. اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل چهار درصد كاهش يافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار