کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اعمال نفوذ و تک روی‌های فرانسه و آلمان در برخی مسائل خاص مربوط به این اتحادیه به ستوه آمده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "جان کلود،" سفیر سابق و نماینده ویژه آمریکا در اتحادیه اروپا، پس از انجام چند سفر به کشورهای مختلف اروپایی اعلام کرد: اغلب آنها – کشورهای اروپایی – از اعمال نفوذ بیش از اندازه فرانسه و آلمان در مسئله بحران داخلی اوکراین ناراضی هستند. مقامات کشورهای اروپایی معتقدند فرانسه و آلمان نباید با نام نماینده تمام اتحادیه اروپا در مذاکرات صلح مینسک شرکت می‌کردند. 

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: میان کشورهای اروپایی تنش بوجود آمده است. آنها با طرح فرانسه و آلمان برای برقراری صلح در اوکراین موافق نیستند و خود را در شرایطی یافتند که مجبور به تحریم اقتصادی روسیه شدند. نشست چهار جانبه نورماندی که اخیرا با حضور روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان برگزار شد نتوانست خواسته تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برآورده سازد. این نشست با هدف تکمیل توافق آتش بس مینسک برگزار شد؛ اما بسیاری از کشورهای اروپایی با مفاد توافق‌های صورت گرفته مخالف بودند و در واقع آلمان و فرانسه را نمایندگان اتحادیه اروپا نمی‌دانستند. آنها اغلب خواستار پایان یافتن تحریم‌های روسیه هستند و ادامه این وضع را به زیان خود می‌دانند. 

مجموع مبادلات تجاری انجام شده میان روسیه و کشورهای اروپایی در سال 2013 (1392) بیش از 360 میلیارد دلار برآورد شد؛ اما تحریم‌های اعمال شده از مارس 2014 (اسفند 92) این رقم را به طرز چشمگیری کاهش داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار