زبان یکی از مهمترین نعمت های الهی و کلید تمدن هاست، می توان گفت فضیلت آدمی و پیشرفت او در تمام جنبه های حیات، ارتباط مستقیمی با زبان دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ آیت الله مکارم شیرازی در برنامه "چشمه معرفت" گفت: امام سجاد (ع) در فصل 16 دعای مکارم الاخلاق 4 چیز را از خداوند تقاضا می‌کند که هر کدام پیام خود را دارد. امام می گوید خداوندا تقوا به من الهام کن، مرا موفق به انجام بهترین کارها کن، مرا در راهی که بیشترین رضای تو را فراهم می کند من را به آن راه وادار و زبان من را در مسیر هدایت قرار بده.

وی در خصوص نعمت زبان و اسرار توحیدی بیان کرد: زبان یکی از مهمترین نعمت های الهی و کلید تمدن هاست، اگر زبان نبود تمدن ها از زمانی به زمان دیگر منتقل نمی شد، می توان گفت فضیلت آدمی و پیشرفت او در تمام جنبه های حیات، ارتباط مستقیمی با زبان دارد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: سخن گفتن کار بسیار پیچیده ایی است، ما در کودکی تمرین های بسیاری برای حرف زدن و گفتن کلمات بابا و مامان انجام داده ایم اما هم اکنون به آسانی حرف می زنیم، خداوند لطف کرده و به ما استعداد سخن گفتن را داده است.

وی با اشاره به اینکه زبان در سرنوشت انسان نقش بسیار مهمی دارد، گفت:در سوره بلد آیه 9 می خوانیم، ای انسان مگر دو چشم برای تو قرار ندادیم که تمام جهان را با آن ببینی و زبان برای تو قرار دادیم و دو لب، خدا این را به عنوان نعمتهای مهم ذکر می کند اما ما کمتر روی آن فکر می کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: زبان می تواند به صورت ابزاری برای بهترین زندگی‌ها و همچنین ابزاری برای بدترین زندگی ها باشد، اصولا نعمت های مهم کاربرد خوب و بد دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار