رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از ثبت و قطعی شدن نمرات امتحانات نهایی وضعیت هر استان، شهرستان، منطقه و مدرسه را با سال قبل مقایسه کرده و میزان افت و خیز هر منطقه‌ای مشخص می‌شود.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران  از قطعی نبودن نمرات امتحانات نهایی امسال خبر داد و گفت: پس از بررسی‌های نهایی و رسیدگی به اعتراضات كار تحلیلی بر روی این داده‌ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: پس از ثبت نمرات امتحانات نهایی در سامانه،‌ اقدام به تحلیل نتایج می‌کنیم و بر این اساس نمرات دانش آموزان در سال 94 با سال 93 مقایسه می‌شود و برای این کار، جداولی را تهیه کرده‌ایم که وضعیت هر استان، شهرستان، منطقه و مدرسه را مقایسه کرده و میزان افت و خیز هر منطقه‌ای مشخص می‌شود. پس از آن اعلام خواهیم کرد که وضعیت هر منطقه در مقایسه با سال گذشته چه تغییری کرده است.

وی تصریح كرد: تحلیل نمرات امتحانات نهایی برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود. در سال 92 اطلاعات جمع آوری شده از استان‌ها را در اختیار نداشتیم که در سال 93 موفق به جمع آوری این اطلاعات شدیم و این روند از این به بعد ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه در سال گذشته نتایج این تحلیل ها بر اساس منطقه و دانش آموز متفاوت بود گفت: در برخی مناطق مدارس دولتی و در مناطقی دیگر مدارس غیر دولتی نتایج مطلوب تری را نشان دادند.

وی تصریح كرد: توسعه مدارس غیردولتی در مناطق محروم نتیجه مطلوبی به همراه نداشته است. بهترین و بدترین مدارس تهران غیردولتی‌ها هستند. چرا كه تعداد این مدارس در تهران  زیاد است و بر خلاف برخی از این مدارس كه از استانداردهای بالایی برخوردارند، برخی دیگر استانداردهای پایینی دارند.

وی تصریح كرد: بر اساس همین تحلیل ها در سال گذشته در مناطق كم برخوردار نمرات دانش آموزان مدارس دولتی بنسبت به مدارس غیر دولتی به مراتب بهتر بود اما در مراكز استان ها و مناطق برخوردار كشور، مدارس غیر دولتی نتایج بهتری را نشان دادند.

عمادی از آماده شدن مقدمات امتحانات شهریور ماه خبر داد و گفت: دانش آموزانی كه در امتحانات نهایی خرداد نمره قبولی را كسب نكرده اند طبق معمول در شهریور ماه مجدد مورد سنجش قرار خواهند گرفت و دانش‌آموزان پیش دانشگاهی که در امتحانات خرداد و شهریور موفق به کسب نمره قبولی نشوند باید در امتحانات دی ماه شرکت کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار