معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: انعقاد تفاهم بین وزارت صنعت و معاونت علمی و فناوری برای تحول پهپادهای جنگل‌های سه استان کشور و همین طور تشکیل کارگروهی برای بررسی مسائل هوایی در سازمان هواپیمایی کشور داشتیم.

علی وطنی معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: موافقت‌نامه‌ای بین وزارت صنعت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحت عنوان تحول پهپاد پایش جنگل‌های سه استان به طور قطعی منعقد شد.

وی در ادامه افزود: سه استان مورد نظر که بین آن‌ها تفاهم‌نامه به امضا رسیده است، شامل فارس، ایلام و گلستان است.

وطنی خاطرنشان کرد: در صورتی که مبالغ مالی برای 11 استان کشور تأمین شود، امنیت جاده‌ها، مرزها و استان‌هایی که دارای جنگل هستند، نیز شامل این تأمین مالی می‌شوند.

وی با اشاره به سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: در سازمان هواپیمایی کشور کارگروهی را برای تعمیرات اساسی و همین طور تعمیرات قطعات یدکی مسافرتی کشور در ستاد هوایی و هوانوردی داشته‌ایم.

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: در نظر داریم پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا که در رشته هوا و فضا تحصیل کرده‌اند را به سمت این کارگروه سوق دهیم.

وی در ادامه تأکید کرد: برای توسعه فناوری در استان‌ها قرار شد هر یک از استان‌ها برای هماهنگی در امور توسعه و فناوری و به کارگیری تجاری‌سازی در استان‌ها به عنوان نماینده انتخاب شوند.

وطنی بیان کرد: طی آن جلساتی با استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بخش‌های خصوصی تشکیل شود.

وطنی اظهار داشت: برگزاری این جلسات باید در قالب کارگروه‌هایی باشد تا بتوانیم برخی از نیازهای اولویت‌دار این استان‌ها را بررسی کنیم.  نیازهای اولویت‌دار به ویژه در زمینه ریزگردها در استان‌هایی که گیاهان دارویی دارند اولیت دارد تا بتوانیم از این طریق این استان‌ها را حمایت کنیم.

گفتنی است معاونت توسعه و فناوری در سامان‌دهی، هدایت و هماهنگی نهادها و مراکز علمی، پژوهشی و فناوری به منظور هم‌افزایی در توسعه علوم و فناوری کشور نقش دارد و همین طور این ستاد کمک به همکاری و مشارکت با ستادهای فناوری راهبردی در تهیه اسناد می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.