معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانی گفت: باید بررسی کنیم چرا نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های نخبگان استفاده کنیم و آنها را در سطح کشور نگهداریم.

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در مورد آسیب‌شناسی که در بخش علم و تحقیقات انجام شده، اظهار کرد: باید این مسئله بررسی شود که چرا نتوانسته‌ایم نخبگان را در کشور نگهداریم و از ظرفیت‌های آنها در کشور استفاده کنیم. در سال‌های گذشته با بررسی‌های انجام شده توجه خوبی به این مسئله شد و مزایای مالی خوبی در اختیار نخبگان قرار می‌گرفت.

وی در ادامه افزود: با این حال احساس کردیم نخبگان بستر لازم را برای خدمت‌رسانی در سطح کشور ندارند و متوجه شدیم نیاز یک نخبه نیاز مالی نیست.

دلیری خاطرنشان کرد: یک نخبه برای به فعلیت رساندن فعالیت‌های خود و همچنین ایده‌‌های خود به شرایط و بستر مناسبی نیاز دارد که با الگوبرداری از دانشگاه‌های برتر دنیا برنامه‌ای در سراسر کشور آغاز شد تا نخبگان را از طریق توانمندی‌های آنها استعدادیابی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی تصریح کرد: براین اساس مقرر شد نخبگان در حین تحصیل فعالیت علمی و پژوهشی داشته باشند تا پس از فارغ‌التحصیلی ایده‌ آنها منجر به فعالیت اقتصادی در زمینه تخصصی شود که این کار با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی تاکید کرد: در پی آن هستیم تا آئین‌نامه‌‌های ارتقای اعضای هیئت علمی را از مقاله محوری به طرف فعالیت‌های مرتبط با بخش خصوصی به منظور کسب تجربه سوق دهیم که این کار انجام شده و آئین‌نامه آن در وزارت علوم در حال نهایی شدن است تا بتوانیم آن را به همه دانشگاه‌‌ها سوق دهیم.

دلیری عنوان کرد: به دانشگاه‌ها پیشنهاد داده‌ایم تا طرح‌هایی که در دانشگاه منجر به محصول شوند اگر ایده‌ها تبدیل به فعالیت اقتصادی در راستای نیازهای کشور شوند، پنج درصد فروش این ایده‌ها برای ایجاد زیرساخت در دانشگاه‌ها باشد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار