عجایبی با اشاره به رکود در بازار گل و گیاه گفت: قاچاق گل و گیاه موجب ورشکستگی تولیدکنندگان و تعطیلی واحد های صنفی شده است.

خم شدن کمر تولیدکنندگان در پی قاچاق گل و گیاه/صادرات گل در کماسید جلال عجایبی رییس اتحادیه فروشندگان گل وگیاه در گفتگو با خبرنگار حوزه تجارت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به رکود در بازار گل و گیاه گفت: افزایش هزینه های تولید و کاهش قدرت خرید مردم موجب رکود و کسادی بازار گل و گیاه شده است.

وی افزود: قیمت تمام شده تولید گل و گیاه با توجه به قیمت نهال و هزینه کارگر و بیمه و مالیات بالا است و می توان گفت که قیمت تمام شده تولید گل بسیار بیش تر از آن چیزی است که به مصرف کننده عرضه می شود.

رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با انتقاد از گل های خارجی در بازار گفت: واردات گل به کشور ممنوع است و هر گونه گل و گیاهی که در سطح شهر به عنوان گل خارجی عرضه می شود به صورت قاچاق  به کشور وارد شده است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که پیاز برخی گل های خارجی به کشور از مبادی رسمی وارد می شود و تولیدکننده های داخلی آن را پرورش می دهند .

عجایبی تصریح کرد: بر قاچاق گل و گیاه هیچ نظارتی انجام نمی شود و این موضوع همراه با افزایش هزینه های تولید منجر به تعطیلی بسیاری از واحد های صنفی فروش گل و گیاه شده است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که باید زمینه صادرات گل و گیاه فراهم شود تا صادرات گل افزایش یابد و نرخ ها تثبیت شود و بازار گل از رکود خارج شود.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: کمر ، تولیدکننده ، قاچاق ، گل ، گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار