بجنورد؛

توصیه پزشکی به ورزشکاران روزه دار

روزه داری در ماه مبارک رمضان باعث آرامش ،کاهش استرس واستقامت فکري ورزشکاران مي‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بجنورد، رئیس هیئت پزشکی و ورزشی خراسان شمالی گفت: ورزش نه تنها با روزه منافاتي ندارد بلکه اگر به‌ صورت صحيح و اصولي باشد باعث آرامش ،کاهش استرس واستقامت فکري ورزشکاران مي‌شود.

پاکمهر با اشاره به اینکه روزه داری خود نوعی ورزش روحی و جسمی است ،گفت: کاهش وزن ، تناسب اندام ، پیش گیری از دیابت و تنظیم قند خون از جمله فواید ورزش در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: ورزش در ماه رمضان از تجمع چربي در بدن جلوگيري کرده و عمل سوخت و ساز را تسهيل مي‌کند بطوريکه ورزشکاران روزه دار کمتر دچار مشکلات گوارشي و قند خون مي‌شوند..

رئیس هیئت پزشکی و ورزشی استان گفت:زمان ورزش ، شدت تمرینات و تغذیه مناسب از جمله مواردی است که ورزشکاران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

پاکمهر با اشاره به اینکه زمان ورزش در ماه رمضان باید بین 30 الی 45 دقیقه باشد گفت: بهترین ساعت برای ورزشکاران 4 ساعت بعد از افطار است.

وی همچنین با اشاره به تمرینات سبک و سنگین ورزش اظهار داشت: ورزشکاران باید 3 وعده غذایی افطار، شام و سحری را مصرف کنند تا در حین ورزش مشکلاتی برای آنها بوجود نیاید.

پاکمهر با اشاره به اینکه تأمین آب بدن در تغذیه ورزشکاران در این ماه بسیار مهم است گفت:مصرف کم آب در این ماه برای ورزشکاران مشکلاتی چون خستگی و بی حاالی را بدنبال دارد که ورزشکاران با استفاده از مایعات مختلف و چای بسیار کمرنگ مي‌توانند بااين مشکل مقابله کنند.

وی مصرف تمام گروه‌هاي اصلي غذايي چون شير و لبنيات، نان وغلات، سبزيجات و ميوه جات، گوشت وتخم مرغ را در این ماه براي ورزشکاران روزه دار توصیه کرد و افزود:این دسته از روزه داران باید بعد از خوردن سحري به سرعت دراز نکشند چراکه باعث برگشت موادغذايي معده به مري ( رفلاکس به مري) و ترش کردن آنها مي‌شود.

پاکمهر در پایان گفت: ورزشکاران در این ماه بایدتمرينات ورزشي خود را سبک‌تر انجام دهند زيرا انجام حرکات ورزشي سنگين، موجب از دست دادن نمک، آب زياد و ضعف شديد در آنها مي‌شود.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.