رئیس سازمان غذا و دارو :

آزمایشگاه در خدمت اهداف و طرح های کلان نظارت است

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آزمایشگاه در خدمت اهداف و طرح های کلان است، در زمینه تعامل سازنده ای که بین آزمایشگاه و ادارات مختلف سازمان به ویژه اداره نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی وجود دارد، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان غذا و دارو،  دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص  تعامل سازنده ای که بین آزمایشگاه و ادارات مختلف سازمان بویژه اداره نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی وجود دارد اظهار داشت: مهمترین وظایفه ای که قانون به سازمان غذا و دارو محول نموده بحث نظارت می باشد وآزمایشگاه نیز یکی از مهمترین ابزار نظارت سازمان است.

 وی  همچنین ادامه داد: نظرما همواره براستقلال آزمایشگاه بوده و هست  اما نه به این معنی که بطور مجزا فعالیت کند بلکه باید با اداره کلهای دیگر همکاری داشته و در راستای فعالیتهای آنان اقدام نماید.

 دکتر دیناروند با بیان اینکه در همه جای دنیا هم روال کار همین است و آزمایشگاهها همواره در خدمت طرح های گسترده و بزرگترند عنوان کرد: در سازمان غذا و دارو کمیته ای وجود ندارد که بدون حضور مدیر آزمایشگاه برگزار شود و مدیر آزمایشگاه در تمامی طرحهای بزرگ حضور مثمر ثمر داشته و تمامی تصمیم سازی و سیاست گذاریهای اساسی  بدون حضور مدیرکل آزمایشگاه یا نماینده اش نمی تواند برگزار شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور  هم مسیر باید بدین شکل پیموده شود و حضور فعال مدیران در خدمت کل فرآیند باشند خاطر نشان کرد: درست است که  آزمایشگاه خودش و بصورت مستقل تصمیم نمی گیرد اما در اولویت بندی ها تاثیرگذار است.

وی در پایان عنوان نمود: روشی که هم اکنون در سازمان غذا و دارو برگزیده ایم روش مناسبی است و تعامل و همکاری اداره نظارت و آزمایشگاه نسبت به هم وجود دارد لذا هم اداره کل نظارت باید در تجهیز آزمایشگاه ناظر باشد و هم آزمایشگاه در تصمیم گیریهای نظارتی مشورت دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار