وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل شورای سیاست گذاری برای معرفی مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،علی جنتی در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی قران و عترت در مشهد افزود: مشهد ظرفیت و استعداد زیادی برای معرفی به عنوان پایتخت فرهنگی و قرآنی به جهان را دارد و باید این فرصت بزرگ را غنیمت بدانیم.

وی تصریح کرد : امیدواریم تا 2 سال آینده در حوزه های میراث فرهنگی به معرفی شخصیت های مذهبی همچون حرم امام رضا (ع) و مفاخر ملی مانند فردوسی ،عطار بپردازیم و این بزرگان را به دنیا معرفی کنیم.

علی جنتی گفت: شهر مقدس مشهد در سال 2017 میزبان شخصیت های بزرگ و وزرای ارشاد 52 کشور اسلامی است پس باید انگونه که در شان و منزلت امام رضا (ع ) است، فعالیت کنیم .

وی با بیان اینکه قرآن گنجینه بزرگی ست که در شب های قدر برای انسان سازی نازل شده ، افزود: نمایشگاه های قرآنی با تمسک و توسل به قرآن و اهل البیت (ع) زمینه همدلی بین دستگاه های اجرایی و مردم را فراهم می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قرآن برای تدبر و تفکر نازل شده و از وظایف ماست که آن را حفظ ،قرائت و از همه مهمتر به آن عمل کنیم.

جنتی گفت: برای شناخت حق از باطل باید به قرآن مراجعه کرد زیرا قرآن نوراست و برای خارج شدن انسان از ظلمات و تاریکی ها نازل شده است.

وی افزود: توسعه فعالیت های قرآنی یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید است و ما مفتخریم در وزارت فرهنگ و ارشاد معاونت قرآن و عترت را دایر کردیم تا زمینه ساز آشنایی مردم با فعالیت های قرآنی و ترویج دهنده اخلاق و فرهنگ اسلامی در جامعه باشد.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم این دو امر مهم را که فرهنگ دینی و قرآنی است در جامعه محقق کنیم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: شورای سیاست گذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای توسعه فرهنگ قرآنی با مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ قرآنی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت خراسان رضوی عصر شنبه همزمان با برگزاری بزرگترین محفل انس با قرآن کریم در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد دایر شد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت :معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای نوسازی و بهسازی شهر است و برای این منظور 318 هکتار از بافت پیرامون حرم مطهر رضوی فرسوده است وو بافت حاشیه شهر مشهد نیز با یک میلیون و200 هزارجمعیت نیازمند ساماندهی می باشد .

رشیدیان افزود: برای رفع نقایص شهر مشهد و نوسازی آن بودجه استانی کفایت نمی کند و برای اجرای پروژه های مربوط بهمشهد 2017 نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.