استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی کانون ظرفیت ها و استعدادهای سرمایه گذاری در حوزه های صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از مشهد؛ علیرضا رشیدیان امروز در جمع خبرنگاران افزود: وجود بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) و قوانینی که در سطح ملی مصوب شده سرمایه گذاران را به این استان افزایش داده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: پارسال بیشترین تعداد شرکت های سرمایه گذاری در استان با 620 میلیون دلار جذب سرمایه گذار ثبت شد که این موضوع با توجه به حوزه های صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به میزان افزایش صادرات کشور نسبت به پارسال خاطرنشان کرد: مبلغ این میزان صادرات یک میلیارد و 800 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این روند صادرات با توجه به اینکه خراسان رضوی در کریدور شمال_جنوب و شرق_ غرب قرار گرفته، در دو ماهه اول سال 247 میلیون دلار بوده که با 1/3 درصد رشد همراه بوده است.

وی صادرات بازارچه های مرزی دوغارون و باجگیران را 9 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به دوماه قبل از امسال 126 درصد رشد داشته است.

رشیدیان همچنین به واردات 500 میلیون دلار در پارسال اشاره کرد و افزود: محصولات کشاورزی بخصوص گندم و جو از رشد خوبی برخوردار بوده که همین امر میزان واردات این محصولات را به کشور کاهش داده است.

وی در خصوص قاچاق کالا از استان گفت: بازارهای مشهد به دلیل گستردگی که دارد و موضوع سوغات در این شهر، یکی از اهداف قاچاق کالاست که کشفیات این حوزه نسبت به پارسال کاهش داشته است.

وی گفت: این کشفیات شامل 40 هزار پرونده، 16 هزار مورد بازرسی و 2 ونیم میلیارد تومان بوده که این کشفیات با 6 درصد افزایش روبرو بوده است.

وی با بیان وضعیت موسسه مالی و اعتباری منحل شده میزان، تصریح کرد: این موسسه قرار بود با یکی از بانک های دولتی(بانک صادرات) ادغام شود ولی در 17 فروردین امسال، با این کار مخالفت کردند، همین امر موجب شد حکم انحلال این موسسه صادر، کارمندان آن بیمه بیکاری و طلب مردم از طریق آزاد شدن 100 میلیون تومان از بانک مرکزی و فروش مایملک آنها پرداخت شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.